تلاش بان کی‌مون و اخضر الابراهیمی برای حل بحران سوریه

به گزارش افکارنیوز، به نقل از شبکه خبری روسیه الیوم، بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل عصر روز شنبه با اخضر الابراهیمی، فرستاده مشترک اتحادیه عرب و سازمان ملل به سوریه، دیدار کرد و دوطرف در خصوص آخرین تحولات سوریه و راههای حل و فصل بحران این کشور گفت وگو کردند.

همچنین دو طرف در این مذاکرات که در سوئیس برگزار شد آمادگی سازمان ملل برای حمایت از مذاکره میان دولت و مخالفان سوریه و فراهم کردن زمینه جهت آغاز فوری این مذاکرات را اعلام کردند.

الابراهیمی و بان کی مون همچنین شکست جامعه جهانی در دستیابی به راهکاری برای حل و فصل بحران سوریه را محکوم و تاکید کردند: سازمان ملل از همه تلاشها برای فراهم کردن زمینه‌ برای آغاز مذاکرات میان دولت و نماینده مخالفان سوری که براساس جدول زمانی مشخص صورت بگیرد، حمایت می کند.

این اظهارات العربی و بان کی مون یک روز پس از آن بود که بان کی مون اعلام کرد: دولت و مخالفان سوریه فرصت زیادی برای آغاز مذاکرات صلح ندارند.

در این دیدار بان کی مون والابراهیمی نسبت به افزایش اقدامات غیر منطقی دولت و مخالفان سوریه ابراز نگرانی و تاکید کردند عاملان ارتکاب جنایت جنگی در سوریه باید محاکمه شوند.

همچنین سازمان ملل از اظهارات اخیر دولت سوریه و مخالفان این کشور در خصوص تمایلشان برای آغاز مذاکرات دو جانبه استقبال کرد.

فرستاده سازمان ملل و دبیرکل این سازمان در پایان، دو طرف درگیر در سوریه را به ارتکاب جنایات جنگی متهم کرده و نسبت به عدم احترام به قوانین حقوق بشر در سوریه ابراز تاسف کردند.