استراتژی چند گزینه‌ای دوم خردادی‌ها

به گزارش افکارنیوز، امیر محبیان در همایش آموزشی کارکرد رسانه در گرگان اظهار داشت: آقای عسکر اولادی نیز گفته‎ است که با توجه به کسوت و کهولت سن خواستند نظری بر حسب تشخیص خود ارائه کنند که البته این نظر با مخالفت اکثر اصولگرایان مواجه شد.

وی ادامه داد: البته برخی از اصولگرایان راجع به این اظهار نظر سکوت کردند که به نظر می‎رسد این سکوت‎ها به معنای موافقت با این اظهار نظر نبوده بلکه به نوعی احترام به یک نظر شخصی است.

مدیر عامل خبرگزاری آریا گفت: البته عسکر اولادی معتقد است که موسوی و کروبی سران فتنه نیستند، اما مفتون موج و جریان فتنه و آدم‎های دورو برشان شدند.

محبیان ادامه داد: ‌البته بنده هم در همان زمان قبل از انتخابات با موسوی ملاقات داشتم و ایشان مباحثرا به طور کلی مطرح می‎کردند و نگرششان نسبت به ولایت و رهبری و حتی رابطه ایشان با رهبر منطقی و ولایتمدارانه بود.

عدم تبعیت موسوی از قانون و رهبری تردیدی وجود ندارد

وی تصریح کرد: تردیدی وجود ندارد که عدم تبعیت ایشان از قانون و رهبری همراه با جریاناتی بود که ایشان را همراه و خواسته یا ناخواسته به سمت دیگری رهنمون ساخت.

عضو شورای سردبیری روزنامه رسالت در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به انتخابات پیش رو و کارکرد شورای نگهبان یادآور شد: فیلتر شورای نگهبان برای جلوگیری از افرادی است که طبق قانون صلاحیت ریاست جمهوری این نظام اسلامی را ندارند.

فیلتر شورای نگهبان باعثشد اصلاح‎طلبان چند گزینه معرفی می‎کنند

محبیان یادآور شد: شاید به خاطر این فیلتر است که اصلاح‎طلبان چند گزینه را معرفی کرده‎اند که در صورت عدم تایید صلاحیت، یک گزینه دیگر وارد چرخه انتخابات شود که نمونه این طیف از اصلاح‎طلبان میتوان به عارف اشاره کرد.

وی در بخشی دیگر از سخنانش با مروری بر انتخابات ریاست جمهوری در دوره‎های پیشین گفت: در هر دوره نامزدهای پیروز با طرح مطالبات مورد نیاز وجه غالب توده مردم توانسته‎اند آنان را با خود همراه سازند.

مدیر عامل خبرگزاری آریا ادامه داد: در دوره انتخابات ۷۶ خاتمی با طرح موضوع آزادی مدنی آن هم در حالی که اکثر جمعیت کشور را جوانان تشکیل داده بودند توانست کرسی ریاست جمهوری را از آن خود سازد.

این مسئول افزود: در انتخابات نهم و دهم نیز احمدی‎ن‍ژاد با درک این موقعیت که جامعه به دنبال موقعیت‎های تازه‎ای برای ایفای نقش است موضوع عدالت را مطرح ساخت و همین موضوع موجب استقبال عموم ملت از شعارها و ایده‎های وی شد.

قضاوت در مورد نتیجه انتخابات زود است

مدیر عامل خبرگزاری آریا با اشاره به خیزش اصلاح‎طلبان برای این انتخابات گفت: ارائه نامزدهای مختلف از سوی این طیف نشان می‎دهد که آنان به دنبال ایفای نقش جدی در این انتخابات هستند.

محبیان تصریح کرد: بحثورود اصلاح‌طلبان مهم نیست بلکه چگونگی ورود آنان آن هم بر اساس روال قانونی مهم است.

به گفته وی نظام سیاسی کشور همیشه در پی حفظ قانون بوده و یکی از دلایلی که اکنون کشور دارای یک آرامش روانی کرده، امیدواری به قانون‎مداری است.

وی در پاسخ به سئوالی که از وی پیش‎بینی انتخابات آتی را درخواست کرده بود، افزود: با توجه به فضای مبهمی که وجود دارد زود است در مورد انتخابات قضاوت کنیم چون هنوز صف‎آرایی انتخابات مشخص نشده است.

اینترنت تیراژ روزنامه‎های کشور را کاهش داده است

مدیر عامل خبرگزاری آریا خاطرنشان کرد: وجود اینترنت و سایت‎های متعدد خبری تیراژ روزنامه‎ها را در کشور کاهش داده است.

محبیان همچنین با اشاره به تعداد سایت‎های اینترنتی و تاثیر آن بر روزنامه‎ها گفت: با وجود جذابیت رسانه‎های اینترنتی و مخاطبان جوان این رسانه، روزنامه‎ها در کشور هنوز جایگاه خود را به عنوان یک رسانه نافذ حفظ کرده‎اند.

به گفته وی این وضعیت در کشورهای پیشرفته بیشتر تاثیرگذار بوده و برخی از آنان با تعطیل کردن انتشار روزنامه‎ها به ایجاد پایگاه خبری اینترنتی یا رسانه‎های الکترونیکی روی آورده‎اند.

عضو شورای سردبیری روزنامه رسالت با اشاره به کارکرد رسانه در دنیای امروز یادآور شد: رسانه‎ها موثر در دنیا امروز تلفیقی از هنر و خبر هستند که نماد اصلی آن سینما به شمار می‎رود.

محبیان تصریح کرد: سینمای امروز دیگر تنها سرگرم کننده نیست بلکه در محتوای خود و با استفاده از آمیزه هنر و سیاست بر ذهن مخاطبان خود تاثیر می‎گذارد.

به گفته وی در دنیای امروز حاکمان با استفاده از دو عنصر سینما و رسانه و بهره‎برداری از قدرت آنها بر توده‎های ملت فرمانروایی می‎کنند.

«آرگو» نشان آشکاری از معجون سیاست و هنر است

وی تصریح کرد: ساخت فیلم‎هایی همچون «آرگو» نشان آشکاری از معجون سیاست و هنر است که در زمان فعلی که سخن از مذاکره به میان آمده است، می‎خواهد با نوعی استیلا، بر بنیان ذهنی ملت‎ها اثرگذار باشد.

عضو شورای سردبیری روزنامه رسالت با اشاره به اثرگذاری خوب و بد رسانه‎ها و هدایت این حس از سوی خبرنگاران به جامعه خاطرنشان کرد: خبرنگار خوب اگر کارش را درست و متعهدانه انجام دهد، یک اصلاح‎کننده اجتماعی است.

محبیان در پایان اذعان داشت: خبرنگار باید مردم را به گونه‌ای آگاه کند که قادر به تصمیم‌گیری درست باشند و بتواند اخبار اطلاعات را به نحوی انتقال دهد که کارکرد خوب مسئولان مورد تشویق و کارکرد‌های غلط مورد پرسش و حتی سرزنش قرار گیرد.
- See more at: http://farsnews.com/newstext.php?nn=۱۳۹۱۱۲۱۲۰۰۱۴۱۷#sthash.pXd۲۱۹BS.dpuf