کاشف آمریکا کریستف کلمب نبود!

به گزارش افکارنیوز، یک پژوهشگر انگلیسی می گوید کریستف کلمب نخستین کسی نبوده که پا بر قاره آمریکا گذاشته چرا که دو هزار سال پیش از او، این فینیقیه ای ها بودند که آمریکا را کشف کردند.

کریستوف کلمب در سال ۱۴۹۲ با عبور از آبهای ناشناخته بین اسپانیا و جزایر کارائیب، آمریکا را کشف کرد.

فیلیپ بیل افسر سابق نیروی دریایی سلطنتی انگلیس در یک سفر بلند پروازانه که می تواند تاریخ دریانوردی را به چالش بکشاند امیدوار است یک نسخه از قایق فینیقیه ای ها را ۱۰ هزار کیلومتر در طول اقیانوس اطلس حرکت دهد.

او قصد دارد نشان دهد که فینیقیه ای ها - تمدن سامی که بین هزار و پانصد تا ۳۰۰ سال پیش از میلاد در سواحل مدیترانه می زیسته اند - نخستین کسانی بودند که به آمریکا رفتند.

بیل می گوید: این یکی از بزرگ ترین سفرهای انسان است و اگر کسی می توانسته پیش از کلمب آن را انجام دهد، آنها قطعا فینیقیه ای ها بودند.

وی افزود: از تمامی تمدن های باستان، فینیقیه ای ها بزرگ ترین دریانوردان بودند. لبنان درختان سدر دارد که برای ساخت قایق های قوی بسیار مناسب هستند.

آنها دانش ستاره شناسی و جریان آب را داشتند.

چشم انداز دریانوردی در اقیانوس اطلس با یک کشتی چوبی ۵۰۰ تنی، یکسان با آنچه که دو هزار و ۶۰۰ سال پیش ساخته شده، می تواند کار بی پروایی به نظر برسد.

با این حال بیل پیش از این قایق نسخه برداری شده ای را با اسم " فینیقیه ای ها " در اطراف آفریقا در سال ۲۰۱۰ به آب انداخته تا نشان دهد این تمدن باستانی می توانسته این قاره را با قایق دور بزند یعنی دو هزار سال پیش از آنکه نخستین اروپایی به نام بارتولومئو دیاز در سال ۱۴۸۸ چنین سفری را شکل دهد.

قایق فینیقه ای های ساخت بیل، ۳۲ هزار کیلومتر را طی دو سال پیموده است. این قایق سفر خود را در سال ۲۰۰۸ از سوریه آغاز کرده و با همه چیز سفر دریایی از جمله امواج شش متری سواحل خلیج سومالی جنگیده است.

در واقع اظهارات هرودوت تاریخ دان یونانی موجب شده است تا بیل این سفر بلند پروازانه را ترتیب بدهد. بر اساس دست نوشته های هرودوت، فینیقیه ای ها در سال ۶۰۰ پیش از میلاد، آفریقا را با کشتی دور زده اند.

فینیقیه ای ها به عنوان یک تمدن صنعتی و صاحب فکر شناخته می شوند.