تمهیدات پلیس برای چهارشنبه آخرسال

به گزارش افکارنیوز، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در حاشیه همایش فرماندهان مرزبانی سراسر کشور گفت: در خصوص حوادثچهارشنبه آخرسال اگر روند حوادثطی یک دهه اخیر را نظاره کنیم مشخص می‌شود که این حوادثهمواره کاهش داشته به طوری که در گذشته از اوایل اسفند ماه عده‌ای با استفاده از موادمنفجره به استقبال چهارشنبه آخرسال می‌رفتند اما در سال‌های اخیر این حوادثتنها به یکی دو ساعت در شب چهارشنبه سوری محدود شده است.

وی با بیان اینکه مراسم چهارشنبه آخرسال در کنار خانواده برگزار می‌شود، تصریح‌کرد: متاسفانه افرادی هستند که از این روزها سوءاستفاده می‌کنند که ما روی این موارد و افراد کنترل داریم به طوری که کشفیات ما تاکنون به سه برابر سال گذشته افزایش داشته است.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه با همراهی مردم امسال شرایط بهتری خواهیم داشت، گفت: بر اساس هماهنگی‌ها با دستگاه قضایی، پلیس با هر فردی که در این روز اقدام به آزار و اذیت دیگران و اوباشگری کند، برخورد خواهد کرد.

فرمانده ناجا همچنین در خصوص فروش و توزیع محصولات استاندارد وزارت دفاع برای ایام چهارشنبه آخرسال گفت: از این موضوع اطلاعی ندارم اما در گذشته که موضوع آن را به شورای امنیت آوردند، محصولات تولید شده توان رقابت با محصولات چینی را نداشتند که امیدوارم امروز با مسائل به وجود آمده این مشکل برطرف شده باشد.

وی با طرح این پرسش که در کجا گفته شده که مردم باید در چهارشنبه آخرسال از مواد آتش‌زا استفاده کنند، گفت: ‌ تجمع در پارک‌ها و اماکن عمومی تجربه خوبی برای ناجا نبود چرا که این امر منجر به ایجاد درگیری و مزاحمت برای افراد تا ساعت سه نیمه شب می‌شد و ماموران مجبور بودند برای برخورد با چنین موضوعاتی وارد عمل شوند.

به گفته احمدیمقدم پلیس با هرگونه تجمعی تحت عنوان تجمع هماهنگ شده و ... مخالف است و بر این باور است که تجربه کوچه و محله محور تجربه موفقتری است که باید امسال نیز اجرایی شود.