خسارت یک میلیون پوندی بیمه به مستر بین

به گزارش افکارنیوز، خودروی سوپرلوکس روان اتکینسن خالق نقش مستر بین یک مل لارن F۱ است که به خاطر تصادف، ۹۱۰ هزار پوند حق بیمه به آن تعلق گرفته است.

البته تصادف این خودرو در سال ۲۰۱۱ اتفاق افتاده و مستر بین از از ناحیه شانه دچار آسیب دیدگی هم شده است. البته دلیل این زمان طولانی برای مشخص شدن رقم بیمه این است که حداقل یک سال زمان صرف شده تا این خودرو توسط تکنسین های متخصص تعمیر شود.

بعد از آن که تعمیرات انجام شد، صورت حساب تعمیر ۹۱۰ هزار پوند ذکر شده که شرکت بیمه باید آن را بپردازد. جالب این جا است که مستر بین این خودرو را در سال ۱۹۹۷ با قیمت ۶۴۰ هزار دلار خریداری کرده است.
به گزارش پرشین خودرو، قیمت کنونی یک مک لارن F۱ حدود ۳.۵ میلیون پوند است. از این خودرو فقط ۶۴ دستگاه تولید شده است.

۹۱۰ هزار پوند بالاترین رقم خسارتی است که تاکنون در زمینه بیمه خودرو در بریتانیا به ثبت رسیده است. مقام دوم بالاترین رقم بیمه خودرو در بریتانیا حتی یک سوم این مبلغ هم نیست.

اتکينسن قبل از بروز تصادف سرعت خود را به ۲۴۰ مايل بر ساعت (معادل ۳۸۰ کيلومتر بر ساعت) رسانده بوده است اما چون بخشي از جاده لغزنده بود، کنترل خودرو را از دست داد و با يک درخت برخورد کرد. موتور ۶.۱ ليتري اين خودرو از بدنه جدا و به ۲۰ متر دورتر از خودرو پرتاب شد.