آیا چاوز واقعاً مرده است؟

به گزارشافکارنیوز، مقامات ونزوئلا با اینحال می گویند هوگو جاوز در حال حاضر در بیمارستان نظامی کاراکاس بستری است و حال وی خوب است. نیکلاس مادورو، معاون ریاست جمهوری ونزوئلا، پس از شرکت در مراسم نیایش برای سلامتی هوگو چاوز در روز جمعه، اول مارس، گفت: " داروهایی که به او تزریق می شوند انرژی زیادی از او می گیرد اما هوگو چاوز مردی قوی است. او خدمات زیادی به وطن کرده و باید در این دورۀ درمان با او همراهی کنیم. ”

همزمان، تعدادی از دانشجویان مخالف دولت در کاراکاس با تحصن در مقابل دادگستری این شهر، خواهان شفاف سازی در مورد وضعیت جسمانی هوگو چاوز شدند. این دانشجویان می گویند تا زمانی که خواستۀ آنها برآورده نشود این محل را ترک نخواهند کرد.

رییس جمهوری ونزوئلا که ۵۸ سال دارد، به سرطان مبتلاست. وی در تاریخ یازدهم دسامبر در بیمارستانی در کوبا تحت عمل جراحی قرار گرفت. هوگو چاوز پس از آن، در تاریخ هجدهم فوریه به کشور بازگشته و از آن تاریخ تاکنون در ملاء عام دیده نشده است. به گفتۀ مقامات دولتی ونزوئلا، هوگو چاوز در حال حاضر تحت شیمی درمانی و رادیو تراپی قرار دارد.

در صورت مرگ هوگو چاوز، جانشین وی باید ظرف سی روز از طریق انتخابات، مشخص شود. رقابت اصلی برای به دست گیری سکان این کشور، بین نیکلاس مادورو، معاون رییس جمهوری کنونی و هنریک کپریل، رهبر مخالفان دولت خواهد بود.