جزئیات دستبرد سارقان مسلح به ۳ طلا فروشی

به گزارش افکارنیوز، سرهنگ عباسعلی محمدیان ظهر یکشنبه با حضور در جمع خبرنگاران در این رابطه گفت: ساعت ۱۰.۴۵ دقیقه ۸ اسفند امسال وقوع یک سرقت مسلحانه در طلا فروشی در خیابان صالحی محله مشیریه به مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ تهران اطلاع داده شد. بعد از تایید موضوع از سوی گشت کلانتری و اطلاع ماجرا به سرپرست دادسرای جنایی تهران تیمی از کاراگاهان در محل سرقت حاضر شده و در بررسی ها دریافتند سه سارق مسلح که اسلحه کمری و کلاشینکف همراه داشتند به این طلا فروشی دستبرد زده بودند.

وی افزود: سارقان مسلح با تهدید و ارعاب و تیر اندازی در داخل و بیرون مغازه با پتک ویترین طلا فروشی را شکسته و تمام طلاهای موجود در ویترین را به سرقت بردند. موتور یکی ازسارقان هنگام فرار روشن نشده بود و شهروندان قصد داشتند از فرار او ممانعت کنند که دزدان با تهدید و تیر اندازی آنها را ناکام گذاشته و از محل فرار کردند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به عملیات پلیس برای دستگیری سارقان طلا فروشی اظهار داشت: با به دست آمدن اطلاعات در صحنه سرقت و تجزیه وتحلیل دو سرقت کشف نشده درتهران و همچنین سرنخ هایی که در این سرقت ها داشتیم گاراگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ ۵ ساعت بعد از سرقت طلا فروشی از مشیریه موفق شدند هویت واقعی سارقان را شناسایی کنند. سپس شناسایی مخفیگاههای اعضای این باند در دستورکار پلیس قرار گرفت.

سرهنگ محمدیان افزود: هر سه سارق باید در یک علمیات هم زمان دستگیر می شدند زیرا در صورت اطلاع آنها از عملیات پلیس امکان فرارشان وجود داشت. سرانجام صبح روز پنجشنبه هر سه مخفیگاه متهمان شناسایی شد و کاراگاهان پلیس درعملیاتی همزمان آنها را دستگیرکردند. دزدان اسلحه های خود را به حالت آماده قرار داده بودند که در صورت شناسایی شدن از سوی پلیس بتوانند از آنها استفاده کنند.

این مقام پلیس ادامه داد: در بازرسی از مخفیگاههای متهمان مقداری از طلاهای سرقتی، یک قبضه کلاشینکف و یک قبضه کلت کشف شده اما اقدامات علمی پلیس نشان می داد آنها از اسلحه های دیگری نیز استفاده کرده اند که با افشای این موضوع در مجموع ۵ قبضه اسلحه کلانشینکف، کلت و برنو همراه ۶۰۰ تیر فشنگ، کلاه کشی و ۳ قبضه مین ضد نفر کشف شد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از کشف ۳ سرقت دیگر از سوی اعضای این باند خبر داد و گفت: کاراگاهان که احتمال می دادند سارقان مسلح درسرقتهای دیگری نیز نقش داشته باشند به بازجویی ها از آنها ادامه دادند که دزدان به سرقت طلا فروشی در میدان شوش در تاریخ ۱۰ خرداد امسال، سرقت طلا فروشی در محدوده فلاح میدان جلیلی در تاریخ ۲۲ خرداد ۹۰ و همچنین سرقت ۱۱۶ سکه بهار آزادی از یک زن در حوالی بلوار کشاورز در شهریور ماه امسال اعتراف کردند. دزدان در سرقت میدان شوش با تیر اندازی به سمت صاحب طلا فروشی و شهروندان یک نفر را مجروح کردند.

وی ادامه داد: سارقان بین ۳۰ تا ۴۰ سال سن دارند و پیش از این به اتهام زورگیری، کیف قاپی، مواد مخدر دستگیر و روانه زندان شده بودند. همچنین بر اساس اظهارات مالباختگان دزدان در سه سرقت از طلافروشی ها در مجموع ۱۵ کیلو طلا به سرقت برده بودند. چند مال خر نیز در این رابطه شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ محمدیان با اشاره به برنامه های اعضای این باند برای دستبرد به یک صرافی خاطرنشان کرد: متهمان قصد داشتند در این هفته به یک صرافی در خیابان کریمخان دستبرد بزنند که قبل از اجرای نقشه خود دستگیری شدند. دزدان به صورت کاملا حرفه ای عمل می کردند و برای اینکه حساسیت بر روی سرقتهایشان زیاد نشود در فاصله های طولانی دست به دزدی می زدند.

وی در پایان تاکید کرد: سارقان پیش از این بچه محل بوده و تصمیم به تشکیل این باند گرفته بودند در حال حاضر نیز تحقیقات از آنها برای کشف راز سرقتهای احتمالی دیگر ادامه دارد.