گردشگری در قم متفاوت است

به گزارش افکارنیوز، حجت‌الاسلام سیدمهدی حسینی در جلسه‌ی ستاد برگزاری جشنواره‌ی صدای بهار قم که با حضور مدیران و کارشناسان دستگاه‌ها و نهادهای مذهبی و فرهنگی استان برگزار شد، اظهار کرد: شأن و جایگاه ویژه‌ی قم به‌عنوان یک شهر مذهبی و پایگاه دینی اقتضا می‌کند مقوله‌ی گردشگری در این استان متمایز از سایر نقاط کشور باشد.

او با تأکید بر لزوم اهتمام جدی به انجام برنامه‌های مذهبی و فرهنگی فاخر برای زائران ورودی به استان، گفت: تهیه و عرضه‌ی بسته‌های فرهنگی مناسب و آراستگی محیط شهری مطابق با فضای معنوی حرم کریمه‌ی اهل بیت(س) باید در اولویت برنامه‌های نوروزی امسال قرار گیرد.

رییس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه نیز در این جلسه اولویت اول توسعه‌ی شهر قم را موضوع گردشگری و زیارت دانست و ادامه داد: اکنون حدود دوهزار گردشگر خارجی که بیشتر آن‌ها عراقی هستند روزانه به استان قم وارد می‌شوند و تعداد آن‌ها با بهره‌برداری شدن فرودگاه قم به‌طور چشمگیری افزایش می‌یابد.

حمید مکارم شیرازی گفت: وضعیت مناسب فرهنگی و تبلیغی استان قم برای میزبانی از گردشگران، بویژه گردشگران خارجی در صدور انقلاب اسلامی به سایر نقاط جهان تأثیر بسزایی دارد و همه باید برای رسیدن به این مقصود تلاش کنند.

در پایان این جلسه، دستگاهها و نهادهای مختلف فرهنگی استان برنامههای ویژهی دستگاه متبوع خود را برای نوروز و همچنین بزرگداشت دههی فاطمیه در آن ایام اعلام کردند.