هشدار اردوغان به کردها

به گزارش افکارنیوز، به نوشته روزنامه تودی زمان، رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه ضمن اشاره به گزارش رونامه " ملیت " در خصوص دیدار اخیر عبدالله اوجالان، رهبر زندانی گروه کارگران کردستان ترکیه(پ. ک. ک) با سه تن از نمایندگان کرد از حزب صلح و دموکراسی گفت: از شما مردم درخواستی دارم. لطفا به عملیات سیاه رسانه‌ها و گزارش‌های بدخواهانه و تعمدی درخصوص این روند توجه نکنید.

اردوغان از این روزنامه به دلیل انتشار این مطالب به شدت انتقاد کرد و گفت: اگرمی‌خواهید در روند صلح مشارکت کنید نباید چنین داستان‌هایی منتشر کنید.

وی گفت که تلاش می‌کند تا در خصوص نتیجه این روند اظهار نظر نکند و به اعضای حزب خود نیز همین توصیه را می‌کند و از آنها می‌خواهد تا " صبور و شکیبا " باشند.

اردوغان افزود: این در حالی است که برخی از افراد تلاش می‌کنند که در این روند صلح خرابکاری کنند و نظم آن را برهم بزنند. می‌خواهم درخواستم را دوباره تکرار کنم لطفا بدانید که تمام این داستان‌ها بی اساس و دورغ هستند مگر آنکه ما آنها را تأیید کنیم. برخی از گزارش‌های نوشته شده در خصوص مذاکرات صلح میان اوجالان و سازمان اطلاعات ملی حامی مطالبی بود که دور از ذهن هستند و احتمالا به خاطر تحت تأثیر قرار دادن افکار عمومی علیه این مذاکرات صلح منتشر شده‌اند.

نخست‌وزیر ترکیه تاکید کرد که دولتش از اصول خود در مذاکره با پ. ک. ک دست نخواهد کشید.

وی گفت: دولت ترکیه آماده است تا برای پیروزی و موفقیت این مرحله که رفاه و شکوفایی ملت ترکیه را تضمین کند همه سختیها را پشت سر بگذارد. رویارویی تا زمان وادار ساختن پ.ک.ک برای برزمین گذاشتن سلاحهایشان و متوقف کردن خونریزیها ادامه دارد.