پرسپولیس و ۱۵۲۱ روز شکست‌ناپذیری

به گزارش افکارنیوز،از آنجایی که پرسپولیس طی سال‌های اخیر به بیشتر تیم‌های کوچک و بزرگ باخته و دیگر شکست‌ناپذیری این تیم پرطرفدار مقابل تیم‌های دیگر به یک رویا می‌ماند، نباختن به تیمی مثل ذوب‌آهن طی ۴ سال و دو ماه اخیر اتفاق ویژه‌ای است که بار دیگر می‌تواند غرور را تا حدودی به هواداران این تیم برگرداند و حداقل کاری کند که پرسپولیس قبل از بازی عصر سه‌شنبه به لحاظ روانی شرایط بهتری نسبت به میهمانش ذوب‌آهن داشته باشد.

پرسپولیس پارسال در مسابقه مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی ذوب‌آهن را ۲-۳ برد، درست مثل امسال که در لیگ با همین نتیجه تیم تازه‌نفس فرهاد کاظمی را شکست داد و حداقل می‌توان گفت به خاطر همین دو برد و بازی‌های خوب مقابل ذوب‌آهن در چند مصاف قبلی دو تیم، به لحاظ روانی نسبت به حریف برتری محسوسی دارد، حتی اگر مسابقه در زمین خانگی حریف برگزار شود و شرایط میزبانی به سود ذوب‌آهن باشد.

حالا که حرف از میزبانی ذوب‌آهن به میان آمد باید به این نکته آماری اشاره کنیم که از آخرین برد تیم اصفهانی مقابل پرسپولیس بیش از ۴ سال می‌گذرد.

بعد از شکست ناباورانه تیم افشین قطبی در لیگ هفتم، آن هم در شرایطی که پرسپولیس در کورس قهرمانی بود، شکست لیگ هشتم(دور برگشت) آخرین باخت پرسپولیس به ذوب‌آهن در اصفهان و کل بازی‌های رودرروی این دو تیم بوده است. پرسپولیس با قطبی و در تاریخ ۱۰ دی‌ماه ۸۷ مغلوب دو گل صالحی‌نژاد و خلعتبری و سرمربی‌شان بیژن ذوالفقارنسب شد اما ۹ ماه بعد از آن هم در اصفهان دوباره باخت. پرسپولیس که در لیگ هشتم و در تهران مقابل ذوب‌آهن ۲-۲ مساوی کرده بود در اصفهان و در مقطع کوتاه سرمربیگری‌ افشین پیروانی ۱-۳ باخت تا پیروانی صراحتا بگوید تیمش سرمربی خارجی می‌خواهد و زمینه حضور وینگادا در تیم فراهم شود. در آن بازی توره از روی نقطه پنالتی تک گل تیمش را به ثمر رساند اما خلعتبری‌(۲ گل) و صلصالی گلزنان ذوب‌آهن بودند. با این حال از آن روز تا روز مسابقه دو تیم(سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۹۱) ۱۵۲۱ روز است که پرسپولیس به ذوب‌آهن نباخته و باید دید می‌تواند این رکورد را ادامه دهد یا نه.

از ليگ هشتم به بعد پرسپوليس در ليگ نهم دو تساوي يك - يك مقابل حريف اصفهاني به دست آورد كه باقري در اصفهان گلزن سرخها بود. فصل بعد از آن پرسپوليس ۲-۰ و ۳-۰ برد كه در اصفهان فشنگچي، هاشميان و نوري گلزنان سرخ بودند. فصل گذشته هم بازي دو تيم در اصفهان ۲-۲ شد كه كريمي و نورمحمدي براي پرسپوليس گل زدند و ديدار برگشت ۰-۰ شد. در جام حذفي هم تنها بازي دو تيم طي اين سالها همان بازي معروف پارسال در تاريخ ۶ آذر ۹۰ بود كه سرخها ۳-۲ برنده شدند و به نيمه نهايي رسيدند.