افکار

باند سارقان مسلحی که با تهدید اسلحه اقدام به سرقت ۳ طلا فروشی در پایتخت کرده بودند توسط ماموران آگاهی دستگیر و به جرم خود اعتراف کردند.

به گزارش افکارنیوز، در ساعت ۱۰ و ۴۵ دقیقه روز ۸ ماه جاری از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰، وقوع یک فقره سرقت مسلحانه از یک طلافروشی در منطقه مشیریه به کلانتری ۱۶۹ اعلام شد و با حضور مأموران کلانتری در محل و تأیید خبر، بلافاصله موضوع به پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام شد؛ با اعلام خبر سرقت مسلحانه به پلیس آگاهی، بلافاصله کارآگاهان اداره یکم مبارزه با سرقت مسلحانه این پلیس در محل سرقت واقع در مشیریه خیابان صالحی نبش کوچه آبان حاضر و ضمن انجام هماهنگی های لازم با سرپرست دادسرای امور جنایی، تحقیقات خود را آغاز کردند.

با حضور کارآگاهان اداره یکم در محل و آغاز تحقیقات، صاحب طلافروشی در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: مشغول چیدن ویترین طلافروشی بودم که سه سارق موتورسوار که یکی از آنها اسلحه به دست داشت، در داخل کوچه آبان شرقی پیاده شدند؛ همکارم با دیدن این صحنه بلافاصله زنگ خطر را به صدا در آورد اما با این وجود، سارقان مسلح اقدام به شکستن شیشه ویترین طلافروشی کرده و در همین زمان فرد مسلح اقدام به تیراندازی به داخل طلافروشی کرد که همکارم مرا به عقب هل داد تا تیر به من اصابت نکند.

صاحب طلافروشی در ادامه اظهارات خود با اشاره به این موضوع که در زمان سرقت، شیشه‌های طلافروشی فاقد نرده‌های حفاظ بوده عنوان داشت: روز شنبه شیشه‌های ویترین مغازه را تمیز کرده و به همین دلیل نرده های حفاظ را برداشته بودیم اما پس از آن، مجددا آنها را سر جایشان نگذاشته بودیم و در زمان سرقت شیشه‌های ویترین فاقد حفاظ بودند.

شاهدان صحنه سرقت طلافروشی نیز در اظهارات مشابهی عنوان داشتند که سه نفر با دو دستگاه موتورسیکلت، با کلاه کاسکت و نقاب اقدام به تخریب ویترین مغازه کرده و پس از شلیک چند گلوله با اسلحه جنگی کلاشینکف، طلا و جواهرات داخل ویترین طلافروشی را سرقت کرده و به سرعت از محل متواری شدند.

در ادامه رسیدگی به پرونده، کارآگاهان به بررسی تصاویر بدست آمده از دوربین‌های مداربسته طلافروشی پرداخته و با توجه به شیوه و شگرد انجام شده در سرقت و شباهت بسیار زیاد میان سرقت اخیر با دو سرقت مشابه دیگر که طی آنها سارقان مسلح اقدام به سرقت از دو طلافروشی در دو منطقه فلاح میدان جلیلی در تاریخ ۱۰ خرداد سال جاری و محدوده خیابان شوش در تاریخ ۲۲ خرداد سال جاری کرده بودند، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که این سرقت نیز توسط همان سارقان مسلح انجام شده است.

بررسی اظهارات صاحبان این دو طلافروشی نشان داد که در آن دو سرقت نیز، سارقان مسلح با دو دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا و با تهدید اسلحه اقدام به سرقت کرده و در یکی از سرقت‌ها، صاحب طلافروشی و همسایه وی را مورد اصابت گلوله قرار‌ داده‌اند.

بررسی تصاویر سرقت طلافروشی منطقه فلاح نشان داد که سرنشینان دو دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا ۱۲۵، به شیوه و شگرد مشابه اقدام به سرقت مسلحانه کرده و با توجه به باز بودن در، وارد طلافروشی شده و پس از تیراندازی به سمت مالک طلافروشی و همسایه وی اقدام به سرقت طلا و جواهرات داخل طلافروشی کرده و به سرعت از محل متواری شده‌اند.

صاحب مغازه طلافروشی منطقه فلاح در اظهارات خود عنوان کرده بود: در داخل مغازه و به همراه یکی از همسایگان بر روی نیمکت داخل مغازه نشسته بودیم که سرنشینان دو دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا ۱۲۵ که کلاه کاسکت و نقاب بر چهره داشتند، از موتور پیاده و ابتدا دوست بنده را که در داخل مغازه حضور داشت با گلوله زده و با تهدید مرا مجبور کردند تا بر روی زمین بخوابم؛ سپس با گلوله پای بنده را نیز مورد هدف قرار داده و پس آن مجددا ۴ یا ۵ گلوله دیگر نیز شلیک کردند و در عرض چند دقیقه، با سرقت طلا و جواهرات داخل طلافروشی به سرعت از محل دور شدند.

در ادامه رسیدگی به پرونده سرقت مسلحانه طلافروشی منطقه مشیریه و اطمینان از ارتکاب دو سرقت مشابه دیگر(مناطق فلاح و شوش) از سوی اعضای گروه سارقان مسلح اخیر در منطقه مشیریه، کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ با بهره‌گیری از اقدامات گسترده پلیسی و اطلاعات بدست آمده در خصوص سرقت‌های طلافروشی مناطق فلاح و شوش که طی تحقیقات گسترده پلیسی موفق به شناسایی تعدادی از سارقان حرفه ای و سابقه دار شده بودند.

نهایتا موفق به شناسایی هویت تمامی اعضای گروه سارقان مسلح طلافروشی ها شدند.

با شناسایی هویت دقیق سارقان مسلح به اسامی مهدی. ۳۶ ساله ، جعفر. ۴۱ ساله و عباس. ۳۰ ساله، مخفیگاه های آنها در سه منطقه تهرانپارس، مشیریه و شهر جدید پرند شناسایی و طی سه عملیات همزمان هر سه متهم دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنها و همچنین محل نگهداری اسلحه و مهمات متهمان در منطقه کهریزک مقادیر زیادی اسلحه و مهمات جنگی از جمله دو قبضه اسلحه جنگی کلاشینکف به همراه ۵ عدد خشاب ، دو قبضه اسلحه جنگی از نوع کلت کمری ، یک قبضه اسلحه جنگی از نوع برنو، سه عدد مین جنگی ضد نفر و صدها تیر جنگی و ابزار سرقت کشف شد.

کد خبر: 199330