متقاضیانی که از نزدیک گاو ندیده‌اند!

به گزارش افکارنیوز، محمدجواد رازدشت در حاشیه نشست کارگروه کشاورزی شهرستان کهگیلویه آمار متقاضیان معرفی شده جهت دریافت تسهیلات بانکی را ناچیز و توجیه نشدنی خواند و اظهار داشت: شناورسازی اعتبارات، زمینه استفاده متقاضیان لایق در اجرای این طرح‌ها را فراهم می‌سازد.

رئیس بانک کشاورزی دهدشت یکی از مهم‌ترین دلایل جذب ناچیز اعتبارات کشاورزی را عدم صحت‌سنجی در معرفی متقاضیان تسهیلات خواند و ادامه داد: متأسفانه متقاضیان امر به درستی از سوی جهاد کشاورزی مورد شناسایی قرار نمی‌گیرند و افرادی که برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی می‌شوند، بیشتر خیال واهی در گرفتن وام دارند.

رازدشت خاطرنشان کرد: این افراد زمینه ذهنی برای اجرای طرح ندارند و زمانی که متوجه می‌شوند، کاری در این زمینه از آن‌ها ساخته نیست، منصرف می‌شوند.

وی با بیان این‌که تمام تلاش خود را در جهت تکمیل پرونده‌های طرح‌های کشاورزی تا پایان سال مالی به کار خواهیم گرفت، تصریح کرد: فرصت مناسب برای جذب اعتبارات از استان باید لحاظ شود.

برخی متقاضیان دریافت وام گاوداری حتی یک بار هم گاو از نزدیک ندیده‌اند

این مسئول بانکی در شهرستان با انتقاد از اینکه برخی معرفی‌شدگان برای دریافت تسهیلات هدف دیگری غیر از اجرای طرح کشاورزی دارند، عنوان کرد: جهاد کشاورزی باید متقاضیانی را به بانک معرفی کند که دنبال اجرای طرح باشند و تنها گیرنده تسهیلات نباشند.

وی اضافه کرد: برای مثال کسانی برای دریافت تسهیلات گاوداری به بانک کشاورزی معرفی شده‌اند که اگر گاو را از یک کیلومتری بینند، فرار می‌کنند که این دردی بزرگ در راه پرداخت تسهیلات است.

رازدشت با اشاره به این‌که متقاضیان توان ارائه وثیقه ندارند، اذعان داشت: موضوع وثیقه‌گذاری دستورالعمل بانکی است و نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد.

این مسئول در پایان با تأکید بر تمرکز روی پروندههای فعلی این حوزه بیان داشت: ۱۴۱ پرونده با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال تاکنون قرارداد منعقد کردهاند که تلاش خواهیم کرد تا پایان سال، ۶۲ فقره پرونده با اعتبار ۱۷ میلیارد ریال را نهایی کنیم.