به گزارش افکارنیوز، دکتر زهره الهیان افزود: آمریکا تعهدی به اعلامیه های جهانی حقوق بشر، منشور ملل متحد و منشور سازمان ملل متحد حتی در کشور خود ندارد.

نماینده تهران در مجلس هشتم اظهار داشت: امروز حقوق بشر به ابرازی در دست قدرت های غربی برای فریب افکار عمومی دنیا تبدیل شده است و هر جا که منافع سیاسی آمریکا و غرب ایجاب می کند از این ابراز استفاده می کنند تا کشورهایی را که با سیاست های آنان همراه نیستند، محکوم کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هشتم خاطر نشان کرد: قدرتهای استکباری علیرغم نقض آشکار حقوق بشر، همچنان پرچم دفاع از حقوق بشر را در دست گرفته اند و سعی می کنند با استفاده از آن افکار عمومی دنیا را با خود همراه کنند.

این فعال سیاسی تاکید کرد: در دهه های گذشته کشورهای غربی به خصوص آمریکا، انگلیس، فرانسه و در کنار اینها رژیم صهیونیستی پرچم دفاع از حقوق بشر را در دست داشتند و به لحاظ دیپلماسی رسانه ای تلاش می کردند که افکار عمومی دنیا را متقاعد کنند که آنها محور حقوق بشر هستند و آنها هستند که ملاک رعایت حقوق بشر برای جهانیان هستند.

الهیان ادامه داد: اما امروز این حربه رنگ باخته و افکار عمومی دنیا متوجه تناقضات در نوع رفتار و عملکرد و شعارهای آنان در رابطه با بحثحقوق بشر شده است. عملکرد این کشورها یک ظاهر را دارد اما واقعیت حقوق بشر چیز دیگری را می گوید.

وی اضافه کرد: این دو گانگی و تضاد و استانداردهای دوگانه در رعایت موازین حقوق بشری چیزی است که غرب را امروز دچار یک چالش جدی کرده است به طوری که ما شاهد هستیم در آمریکا به عنوان کشوری که همواره مدعی مساله حقوق بشر است و خود را محور و ملاک حقوق بشر می داند، حقوق انسان ها نقض می شود.

این فعال حوزه زنان ادامه داد: اما طبق خوی مستکبرانه ای که آمریکا همواره داشته طبیعی است که خود را ملاک و محور در این زمینه بداند اما عملکردی که ما از آمریکا می بینیم چه در داخل کشور و چه در سایر کشورها، نقض آشکار حقوق بشر است.

وی با اشاره به نقض حقوق بشردوستانه که در جنگ ها لحاظ می شود گفت: آمریکا در این تضاد و دوگانگی در مقابل افکار عمومی دنیا دچار یک چالش است. افکار عمومی دنیا سوال می کند که اگر مساله دفاع از حقوق بشر مطرح است پس چرا به مردم بحرین، میانمار، پاکستان و افغانستان توجهی نمی شود و چه بلایی بر سر مردم این کشورها و بخصوص مسلمانان می آید.

رییس کمیته حقوق بشر مجلس هشتم افزود: در مورد نقض آشکار حقوق بشر در بحرین هیچ بحثی از حقوق بشر و موازین حقوق بشری نمی شود گویی که مردم بحرین نسبتی با شعاری که آمریکا می دهد ندارند و می بینیم که رژیم آل خلیفه دست به اقدام جنایتکارانه علیم بحرینی ها می زند.

عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی اظهار داشت: ما در مورد بحرین سکوت مجامع بین المللی و حقوق بشری را شاهد هستیم و موضع جدی از سوی سازمات ملل متحد، مجامع بین المللی، شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد و کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل گرفته نمی شود.

الهیان خطاب به غرب پرسید: چرا آمریکا و انگلیس در مقابل این گونه جنایات سکوت می کنند؟ چه می شود که سازمان ملل متحد نمی تواند موضع جدی در مقابل این جنایات بگیرد؟ طبیعی است که علت آن نفوذ لابی صهیونیسم در سازمان ملل است که این اجازه را به آنها نمی دهد.

وی در ادامه به سوریه اشاره و تاکید کرد: در سوریه گروه های تروریستی مسلح می شوند و از سوی کشورهای همسایه و نیز آمریکا و انگلیس پوند و دلار به سمت این گروه های تروریست مسلح سرازیر می شود.

این کارشناس مسایل بین الملل اضافه کرد: آمریکا هر جا منافعی داشته باشد هیچ ابایی در حمایت از گروه های تروریستی ندارد البته آنجا که دیپلماسی رسانه ای و مدیریت افکار عمومی اقتضا می کند شعار مبارزه با تروریسم را بلند می کنند.

الهیان ادامه داد: زنان و کودکان سوریه در مرزها مورد تعدی قرار می گیرند و دچار آسیب های جدی می شوند اما باز با سکوت مجامع و سازمان ملل مواجه هستیم.

عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: مسلمانان مظلوم میانمار به جرم گرویدن به اسلام در بدترین شرایط فقر و بهداشتی دچار آسیب های جدی می شوند و باز سازمان ملل متحد سکوت می کند.

این فعال حقوق بشر افزود: هدف غرب این است که نسل مسلمانان در این کشورهای اسلامی از میان برداشته شود.

الهیان در پایان اظهار داشت: حضور نظامی آمریکا در منطقه به بهانه مبارزه با تروریسم و ایجاد امنیت هم مصداقی از تروریسم دولتی به شمار می آید.