به گزارش افکارنیوز، بدن انسان بسیار عجیب و حیرت آور است – با میکروب ها و ویروس ها مبارزه می کند، خودش زخم هایش را خوب می کند و می تواند کیلومترها راه برود و دوام بیاورد. اما همین بدن کارهای دیگری نیز می کند که شاید شما از آنها اطلاع نداشته باشید. در این مطلب می خواهیم قابلیت های عجیب و مخفی بدن همچون جلوگیری از ریختن اشک، کاهش درد آمپول، قطع سکسکه و … را برایتان معرفی کنیم.

۱. جلوگیری از ریختن اشک

اگر در موقعیت نامناسبی بغض کردید برای جلوگیری از ریخته شدن اشک ها، گلویتان را صاف کنید. این کار در مکانیسم بینی و حنجره اخلال ایجاد می کند و باعثکنترل گریه می شود. بعلاوه، پس از صاف کردن گلو، آب دهان خود را قورت دهید. این کار باعثمی شود زبان شما به سقف دهانتان بچسبد و باعثمسدود شدن نرم کام می شود و در نتیجه نمی گذارد گریه کنید.

۲. از بین بردن سکسکه

نفس عمیق بکشید، آن را برای ۱۰ ثانیه نگه دارید، سپس بدون بازدم، هوای بیشتری بگیرید و آن را برای ۵ ثانیه دیگر نگه دارید. در آخر – باز هم بدون بازدم – تا جایی که می توانید هوای بیشتری به دهان بگیرید و دوباره برای ۵ ثانیه دیگر آن را نگه دارید و سرانجام هوا را بیرون دهید. در آخر به صورت نرمال نفس بکشید. این کار باعثمی شود تا دیافراگم(عضله های زیر ریه) بی حرکت شوند و از اسپاسم جلوگیری می کند. این راهکار کاملا ثابت شده است و روی همه انسان ها کار می کند.

۳. جلوگیری از غش کردن

پاهایتان را روی هم بیندازید، ران هایتان را به هم فشار دهید و شکم خود را منقبض کنید. شما هنگامی احساس سستی و غش کردن دارید که فشار خونتان پایین می آید و خون در دست ها و پاها جمع می شود. با کشش عضلات، فشار خون خود را بالا نگه می دارید و کمک می کنید تا خون دوباره به مغز و قلب برسد. این کار تا ۳۰ درصد از غش کردن و از هوش رفتن جلوگیری می کند.

۴. درمان سوزش شبانه معده

آیا در معده خود احساس سوزش می کنید؟ به پهلوی چپ خود بخوابید. این کار انحنای طبیعی مری را مسدود می کند و باعثمی شود تا اسید معده بالا نیاید. اگر روی کمر یا به پهلوی راست بخوابید انحنا مری باز می ماند و اسید بالا می آید و شما احساس سوزش می کنید.

۵. کاهش درد آمپول

دفعه بعدی که خواستید واکسن ضد سرماخوردگی بزنید، محل تزریق را فشار دهید تا درد کمتری احساس کنید. با شست و انگشت اشاره خود یک دایره درست کنید و هنگام تزریق آمپول برای مدت چند ثانیه آن را پایین فشار دهید. با فشار یا لمس منطقه نزدیک تزریق سوزن، درد کمتری در پوست خود احساس خواهید کرد. این کار باعثگیج شدن اعصاب شما می شود و به جای اینکه درد سوزن را احساس کنید تصور می کنید یک ضربه ناگهانی به بدنتان وارد شده است.

۶. جلوگیری از یخ زدن مغز

نوک زبان خود را تا و زیر زبان را به سقف دهان بچسبانید. گرما باعثگرم شدن اعصاب دهان و جریان طبیعی خون به سمت مغز می شود. با این کار به مغز خود خون رسانی می کنید. همچنین می توانید آرام دهان خود را مزه مزه کنید و با این کار بدن فرصت کافی برای گرم کردن بافت ها پیدا می کند و سپس دست خود را جلوی دهان خود کاسه کنید - مثل کاری که در زمستان انجام می دهید - و به طور عمیق نفس خود را بیرون بدهید. این کار به گردش هوای گرم در دهان و باز شدن یخ مغز کمک می کند.

۷. جلوگیری از دل به هم خوردگی در حرکت

محل نشستن خود را به درستی انتخاب کنید. همیشه در جایی بنشینید که چشمان شما بتواند حرکاتی که با گوش ها و بدن شنیده و احساس می شوند را ببینید. بنابراین، در اتومبیل، روی صندلی جلو بنشینید. در قایق روی عرشه باشید و به افق ها خیره شوید. در هواپیما نیز سعی کنید کنار پنجره و روی بال هواپیما باشید.

۸. از بین بردن استرس

محققان ثابت کرده اند، روش های آزادی احساسی – درمانی مشابه طب سوزنی چینی ها که در آن به جای سوزن از انگشت استفاده می شود – می تواند میزان کورتیزول را در بدن کاهش دهد، با تاثیرات منفی استرس مبارزه کند و پیام های آرامش بخش به آمیگدالای مغز(قسمتی از مغز که مسوول مبارزه و فرار است) بفرستد.

برای شروع، با استفاده از نوک انگشتان اشاره و میانی به طور آرام و یکنواخت به اطراف دست خود ضربه بزنید و همزمان با صدای بلند این جمله را تکرار کنید(بلند حرف زدن باعثتمرکز می شود): «با اینکه من این مشکل را دارم(مشکل خود را بیان کنید)، اما به خودم اطمینان دارم و مسوولیت آن را پذیرفته ام.» این جمله را سه بار با صدای بلند تکرار کنید.

به تاج ابروها، کنار چشم، زیر چشم، زیر بینی، روی چانه، ترقوه، زیر بازو و روی سر خود به آرامی ضربه بزنید و همزمان احساسات خود را با صدای بلند بیان کنید. مثل زمانی که آن را برای دوستی تعریف می کنید. سپس همین کارها را با سمت دیگر صورت و شانه خود تکرار کنید.