داس دروگر اسفندیار و برکناری رئیس برنا

چرا مدیرعامل برنا ناگهان برکنار شد؟
گفته می شود برکناری ناگهانی مدیرعامل خبرگزاری برنا پشت پرده هایی در سازمان ملی جوانان و دفتر رئیس جمهور دارد.

به گزارش افکار، مشرق نوشت، پس از مواضع اسفندیار رحیم مشایی در همایش ایرانیان خارج از کشور، خبرگزاری برنا تنها رسانه دولتی بود که به نقد این سخنان پرداخت تا آن جا که یادداشت حسین شریعتمداری در کیهان، با عنوان " نقد و نق " در این خبرگزاری منتشر و هنوز در ستون یادداشت این خبرگزاری قابل مشاهده است.
این اقدام خبرگزاری دولتی برنا، عصبانیت شدید برخی اطرافیان دفتر رییس جمهور را در پی داشته و گفته می شود در تماس هایی خواستار حذف این یادداشت از خروجی سایت شدند اما پس از مقاومت غفرانی مدیرعامل برنا، رایزنی با مهرداد بذرپاش برای برکناری غفرانی شکل جدی تری گرفت.
پیش از این نیز برنا فایل صوتی سخنان اسفندیار رحیم مشایی در جامعه وعاظ را منتشر کرده بود که حاشیه های فراوانی در پی داشت. در آن زمان نیز بحثبرکناری مدیریت برنا مطرح شده بود که با رسانه ای شدن موضوع، تکذیب بذرپاش و مشایی را در پی داشت.
اما ظهر روز شنبه و در پی انتشار و پافشاری در برابر حذف یادداشت شریعتمداری، مهرداد بذرپاش در تماسی با غفرانی اعلام می کند که وی برکنار شده است و پرویز کرمی به عنوان مدیرعامل جدید منصوب شده و وی تنها تا ۲ ساعت دیگر وقت دارد وسایل خود را جمع کند و برنا را تحویل کرمی دهد.
دلیل این برکناری و تغییر ضرب الاجلی ۲ ساعته و بدون برگزاری مراسم رسمی تودیع و معارفه به دلیل کاهش فشاراصولگرایان و رسانه ای نشدن موضوع، قبل از عملیاتی شدن بوده است. ‬

/ب.