به گزارش افکارنیوز، طبق اعلام تام دانیلون، مشاور رئیس‌جمهوری آمریکا، این تصمیم به منظور تلاش برای جلوگیری از ورود ارز به کره‌شمالی برای استفاده در برنامه هسته‌ای پیونگ‌یانگ اتخاذ شده است.

مشاور امنیت ملی اوباما در سخنانی در نیویورک گفت: امروز وزارت خزانه‌داری آمریکا از اعمال تحریم‌ علیه بانک تجارت خارجی کره‌شمالی که اصلی‌ترین بانک این کشور در زمینه مبادله ارز خارجی به شمار می‌رود، خبر داد. این بانک در حمایت از برنامه تسلیحات کشتار جمعی کره‌شمالی نقش ایفا می‌کند.

وی افزود: کره‌شمالی برای دسترسی به کمک‌هایی که به آن‌ها بسیار نیاز دارد و همچنین احترامی که ادعا می‌کند به دنبال آن است، باید تغییر مسیر دهد.

دانیلون خاطرنشان کرد: به بیان دیگر، آمریکا با متحدان و شرکای خود همچنان به افزایش تحریم‌های یک‌جانبه و بین‌المللی علیه کره‌شمالی ادامه خواهد داد تا برنامه‌های هسته‌ای و بالستیکی این کشور را با مشکل روبه‌رو کند.

این هشدار در حالی مطرح شده است که تنش در شبه‌جزیره کره طی روزهای گذشته و در پی برگزاری رزمایش کره‌جنوبی و آمریکا اوج گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مشاور امنیت ملی اوباما گفت: دورانی که کره‌شمالی می‌توانست از هر گونه فاصله‌ای بین آمریکا، کره جنوبی و ژاپن بهره‌برداری کند، گذشته است.

وی همچنین افزود که چشم‌انداز دستیابی به راه‌حلی مسالمت آمیز برای پرونده هسته‌ای کره شمالی باید با هماهنگی تنگاتنگ با دولت جدید چین حاصل شود.

دانیلون خاطرنشان کرد: فکر میکنیم هیچ کشوری، حتی چین، نباید مناسبات عادی با پیونگیانگی داشته باشد که همسایگان خود را تهدید میکند.