ایران امروز یک قدرت منطقه ای است

به گزارش افکارنیوز، روزنامه مسکو تایمز با اشاره به تحریم های ضد ایرانی وضع شده از سوی آمریکا و کشورهای غربی و مقاومت ایرانیان در مقابل تهدیدات و فشارهای آنان می نویسد " واشنگتن در دور جدید مذاکرات هسته ای که در آلماتی قزاقستان میان جمهوری اسلامی ایران و قدرتهای جهانی عضو گروه ۱ + ۵ انجام شده بود در تلاش بود تا کارشکنی نماید. واشنگتن گمان می کرد که با افزایش تحریم های ضد ایرانی جمهوری اسلامی ایران تسلیم خواهد شد اما آن کشور نشان داد که در مذاکرات حاضر به امتیاز دادن نیست. ایران علیرغم افزایش فشارهای غرب کماکان مقاومت می کند و بخوبی توانسته با همکاری با کشورهای چین، روسیه، هند، سوریه و ونزوئلا در مقابل فشار ها و تحریم های غربی ها ایستادگی کند. نکته جالب توجه آن است که هرچه فشار کشورهای غربی و در راس آنها آمریکا بر جمهوری اسلامی ایران بیشتر شده مقاومت ایرانیان نیز افزایش یافته است. "
" مسکو تایمز " در ادامه با اشاره به موفقیت آمیز بودن روابط ایران و چین می افزاید " روابط تجاری دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و چین در سال گذشته میلادی تا ۴۰ میلیارد دلار افزایش یافته است. چین بزرگترین خریدار نفت از ایران است و در حدود ۴۰ تا ۱۰۰ میلیارد دلار در بخش حمل و نقل ایران سرمایه گذاری کرده است. بله، چین به تحریم های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران بی اعتنایی کرده و هنوز هم از ایران نفت می خرد. چین همچنین در اعمال فشار علیه ایران با کشورهای غربی همراه نشده است. "
" مسکو تایمز " در ادامه به حجم بالای روابط تجاری ایران و هند نیز اشاره می کند و می افزاید " کشور هند حجم مبادلات تجاری دو جانبه ۱۴ میلیارد دلاری با جمهوری اسلامی ایران دارد و به آن کشور به عنوان متحدی استراتژیک می نگرد. هند در مقابل پاکستان رقیب دیرینه خود به ایران نیاز دارد. همچنین پس از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان در سال ۲۰۱۴ میلادی نیز هندوستان بیش از پیش به ایران احتیاج خواهد داشت. این دلایل باعثشده تا چین و هندوستان نسبت به تحریم های بین المللی اعمال شده علیه ایران بی اعتنا باشند. "
"مسكو تايمز" در ادامه با تاکيد بر پايداري كشورمان در پيگيري برنامه هسته اي مي افزايد "شواهد نشان مي دهد كه جمهوري اسلامي ايران حاضر به دست كشيدن از برنامه هسته اي اش نيست. ايران امروز به يك قدرت منطقه اي تبديل شده است. سياست دولت آمريكا يعني همراهي تحريم و ديپلماسي عليه برنامه هسته اي جمهوري اسلامي ايران سياستي شكست خورده است."