وزیر انگلیسی به جرم دروغگویی روانه زندان شد

به گزارش افکارنیوز، «کریس هوهن» وزیر سابق دولت انگلیس و «ویکی پرایس» همسر سابق وی، به دلیل دروغگویی در مورد یک تخلف رانندگی که ده سال قبل مرتکب شده بودند، به هشت ماه حبس محکوم شدند.

وزیر سابق انرژی و عضو پارلمان انگلیس از باسابقه‌ترین اعضای حزب لیبرال‌دموکرات به شمار می‌آید و یکی از کسانی بود که می‌توانست در ادامه به رهبری این حزب هم برسد.

دادگاه سلطنتی «سوث‌وارک» که پرونده «هوهن» را بررسی می‌کند، وی را به تلاش برای تغییر جهت قانون و دستکاری در شواهد و مدارک متهم کرده است.

هوهن در ابتدا به ۹ ماه حبس محکوم شده بود، که با درخواست استیناف، رأی دادگاه تغییر کرده و محکومیت او و همسر سابقش به هشت ماه کاهش یافته است.

تخلف رانندگی هوهن و اقدامات وی برای بازیابی امتیازات از دست‌رفته‌اش پس از آن افشا شد که پرایس او پی برد که این وزیر سابق با یک زن دیگر رابطه نامشروع دارد. از آن زمان بود که «پرایس» این موضوع را به رسانه‌ها کشاند و البته مدعی شد که هوهر وی را به مشارکت در این تخلف وادار کرده است. امری که دادگاه آن را نپذیرفته و وی را نیز به دلیل همکاری با هوهن به زندان محکوم کرده است.

افشای دروغ این وزیر سابق کابینه انگلیس به جنجالی برای وی تبدیل شده و او را به شدت تحت فشار رسانهای قرار داده است. هوهن پس از دادگاه امروز از خانواده و آشنایانش بابت این اشتباه عذرخواهی کرده است.