نگاهی به سیا‌ست‌های تروریستی یوتیوب

به گزارش افکارنیوز، این اقدام زمانیکه مالکان شبکه یوتیوب از بارگزاری فیلمی توهین آمیز علیه حضرت محمد(ص) به دلیل تضاد فیلم با اصول آزادی بیان امتناع کردند، اغاز شد.

پرس تی وی در مصاحبه ای با " می می لاهام " فعال سیاسی در دبی دلیل این سانسور را جویا شد. وی با بیان اینکه هر رسانه ای که مخالف تروریست های سوری است مورد حمله قرار می گیرد، ‌گفت: " روزنامه نگاران بسیاری به دلیل بیانات ضد تروریستی در سوریه کشته و یا ربوده شده اند تا صدای ضد تروریستی آنها خاموش شود، حتی یوتیوب بسیاری از کانال های ضد - سوری را که مستندانه جنایات جنگی تروریست ها در سوریه را نمایش می دادند نابود کرده است ".

وی در پاسخ به این سوال که چرا فیلم های مستند اش از سایت یوتیوب برداشته شده اند گفت: " من ۶۰ فیلم مستند از جنایات جنگی را در سایت قرار دادم که طی ۶ ماه سی مورد از آنها از سایت برداشته شد. جالب اینجاست که سایت به دلیل پاک کردن سهوی(!) فیلم های تروریست ها رسما عذر خواهی نمود و کانال را با نام دیده بان سوری حقوق بشر مجددا آغاز به کار کرد. یکی از فیلم های من به دلیل نقض قانون کپی رایت حذف شد در حالیکه ویدیو مزدوری امنیتی شرکت " ویجس " را درحال شلیک به غیرنظامیان در سوریه را نشان می داد. شرکت " ایجس " ادعای کرده که قانون کپی رایت برای ویدئو آنها که در حال شلیک به نظامیان در عراق مستند، نقض شده است. فیلم دیگر من به دلیل اینکه بسیار ناراحت کننده و غم انگیز بوده از سایت برداشته شده است در صورتیکه در دستورالعمل این سایت آمده که حق برداشتن مستندات جنایات جنگی را ندارند. بنابراین یوتیوب با مزدورانی چون شرکت " ایجس " و تروریست ها ی سوری دست به یکی کرده است ".

اين فعال سياسي به آخرين سوال در رابطه با قطع شبكه هاي ماهواره اي ايران و آزادي بيان گفت:" يوتيوب اعتراف كرده كه به خواسته مقامات دولتي به ويژه آمريكا و انگليس، فيلم ها را سانسور مي كند. به هرحال با وجود تمام اين اقدامات باز هم كانال ها و سايت هاي بسياري وجود دارند كه مي توان فيلم هاي سانسور شده را بارگزاري كرد. راه حل ديگر راه اندازي سايت هاي شخصي همانند پرس تي وي است تا جايگزيني براي يوتيوب يافت شود. هم اكنون سايت جديدي به نام ترو- توب در حال راه اندازي است. چيز ي كه جهانيان به آن نياز دارند دنيايي بدون سانسور است رويايي كه رسيدن به آن بسيار مشكل است".