لطافت و صداقت در دنیای کودکان موج می‌زند

به گزارش افکارنیوز، ‌در پیام حمید شاه آبادی به دومین جشنواره هنرهای تجسمی کودک و نوجوان آمده است: دنیای پر رمز و راز کودکان دنیایی است که صداقت و لطافت در ‌آن موج می زند، در دریای هنر نیز این ظرافتها مواج است و از این منظر عالم کودکی و هنر نزدیکی و پیوند دارند. کودکان دریافت خود را از آن چه در پیرامون می بینند یا می‌شنوند با سخاوت تمام و به شیوه‌های گوناگون بروز می‌دهند و از آن میان «هنر» بهترین بستر برای تجلی احساس و درک دنیای پاک و ناب کودکان است. زیرا از دریچه نقاشی و رنگها و خط‌ها می توان به شادی و اندوه، آرزو و خواسته و احساس و تفکر کودکان رسید و به دنیای آنها قدم گذاشت و خلاقیت شان را شناخت.

در ادامه پیام شاه آبادی آمده است: لوح ذهن و احساس و اندیشه پاک و بکر کودکان خلاق اگر به درستی دیده شود و پرورش یابد، آینده‌ای خوش و پویا برای هنر ایران زمین را نوید می‌دهد که همین هنرمندان کوچک نقش آفرین هنر فردای این سرزمین خواهند بود.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این پیام نوشته است: جشنواره نوشکفته هنرهای تجسمی کودک و نوجوان محصول نیاز و ضرورتی است که چشم به اهدافی دارد تا خلاقیت‌ها و استعداد‌ها از کودکی و نوجوانی در بستر جشنواره‌ها دیده شود و مسیری برای آموزش وپرورش آنها هموار گردد و با نگاهی حرفه ای تر به هنر کودک و نوجوان پرداخته شود. جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی کودک و نوجوان در کنار جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان و جشنواره فجر حلقه جریان سازی در عرصه هنرهای تجسمی را با شناسایی استعدادهای خلاق و پرورش آنها برای تقویت هنرهای تجسمی کامل می کند.

مشارکت و همراهی هنرمندان را در این رویداد پاس می دارم و از برگزارکنندگان جشنواره قدردانی می کنم و برای کودکان و نوجوانان ایران اسلامی آینده‌ای درخشان آرزو دارم.»

دومین جشنواره هنرهای تجسمی كودك و نوجوان چهارشنبه ۲۳ اسفندماه جاری در مجتمع فرهنگی اردویی شهید باهنر تهران برگزار می شود.