اخراج دیپلمات های ونزوئلا از آمریکا

به گزارش افکارنیوز، ویکتوریا نولاند، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در کنفرانس خبری اعلام کرد: در هر کجای جهان که مردم ما ناعادلانه اخراج شوند، ما نیز اقدامات متقابل انجام می دهیم؛ ما برای محافظت از مردم کشورمان ملزم به انجام چنین اقداماتی هستیم.

وی گفت: این دو دیپلمات ونزوئلایی کشور را ترک کرده‌اند. وزارت خارجه آمریکا نیز این دو تن را نفر دوم سفارت ونزوئلا در آمریکا و افسر کنسولی این سفارتخانه معرفی کرد.

اخراج دیپلمات‌ها از روز سه شنبه گذشته به دنبال اخراج دو وابسته نیروی هوایی آمریکا از ونزوئلا به اتهام تلاش برای بی‌ثباتی این کشور آغاز شد.

نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری موقت ونزوئلا در برنامه ای تلویزیونی یکی از این وابستگان نظامی آمریکا را به تلاش برای به خدمت گرفتن پرسنل نظامی ونزوئلا برای انجام اقداماتی در راستای تضعیف و بی ثبات کردن ونزوئلا متهم کرد.

نیکولاس مادورو اواخر همان روز مرگ هوگو چاوز را اعلام کرد. مادورو تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ۱۴ آوریل(۲۵ فروردین) به عنوان رئیس جمهوری موقت ونزوئلا زمام امور این کشور را بدست دارد.

ونزوئلا و آمریکا از سال گذشته برای بهبود روابطشان مذاکرات غیر رسمی را آغاز کردند اما مقام های آمریکایی گفتند که این اقدام متوقف شده است.

ویکتوریا نولاند اعلام کرد: ما به داشتن روابط بهتر با ونزوئلا امیدواریم. اقداماتی به ویژه در حوزه های مقابله با تروریسم، مبارزه با مواد مخدر، اقتصاد و روابط انرژی وجود دارند که ما تمایل داریم تا آنها را با کمک هم انجام دهیم اما ونزوئلا رویه خود راتغییر داده است.