شکایت سوری‌ها از ترکیه به دلیل سرقت

به گزارش افکارنیوز، اتاق های صنایع در سوریه و کانون وکلا و اتحادیه های کارگران و کشاورزان در این کشورضد ترکیه اقامه دعوی کردند.

در این شکوائیه آمده است؛ ترکیه زمینه را برای دزدان، مزدوران و خرابکاران فراهم کرده است تا به آثار باستانی سوریه دستبرد بزنند و کارخانه های عمومی و خصوصی این کشور و نیز محصولات کشاورزی را غارت و به ترکیه منتقل کنند.

رئیس اتحادیه اتاق های بازرگانی سوریه گفت: ما خطر واحدی را احساس می کنیم و با یک سرنوشت روبرو شده ایم به همین سبب تصمیم گرفتیم هر چه سریعتر تشکیل جلسه دهیم.

فارس الشهابی افزود: بسیاری از احزاب مخالف ترکیه و سازمان های حقوقی در این کشور از شکایت ما حمایت می کنند، زیرا مردم ترکیه نیز ازعملکرد دولت خود شرمسار هستند.

رئیس اتحادیه اتاق های بازرگانی سوریه گفت: هر کس به گذرگاه های مرزی بین سوریه و ترکیه برود به چشم خود می بیند که چه اتفاقاتی روی می دهد؛ گذرگاه ها برای سارقان و مزدوران باز است.

فارس الشهابی افزود: دولت ترکیه به پناه دادن و آموزش افرادی افتخارمی کند که هیچ ارتباطی با مخالفان ندارند و ماموریت آنها این است که وارد سوریه شوند و ویرانگری کنند وبه شهروندان خسارت بزنند. نه تنها استان حلب بلکه استان های ادلب، دیرالزور، دمشق، حمص و دیگر استان های سوریه نیزدر این حملات متضرر شده اند.

وی گفت: ما رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه را مثل آریل شارون و شیمون پرزمی دانیم و شکایت خود را از طریق دادگاه های آلمان پیگیری می کنیم.