فتح‌الله‌زاده: بعید است ۱۰ فروردین بازی کنیم

به گزارش افکارنیوز،علی فتح‌الله زاده درباره حضور در نشست تخصصی کنفدراسیون فوتبال آسیا(ای‌اف‌سی) و نتایج این نشست گفت: در این نشست ۲-۳ تا پیشنهاد از قبل بود که تصویب شدند. به عنوان مثال قرار بود بازی فینال به صورت رفت و برگشت انجام شود اما ما پیشنهاد داده بودیم که این بازی در یک جا برگزار شود و این امر تصویب شد منتها برای سال آینده پیشنهاد شده است که بازی‌ها در دو جا و به صورت رفت و برگشت انجام شود.

وی تصریح کرد: در مورد امتیازدهی نیز صحبت‌هایی به میان آمد. کشورهایی که دارای زیرساخت‌های مناسبی بودند بیشتر تمایل داشتند تا امتیازها به زیرساخت‌ها و استادیوم‌ها داده شود اما ما صحبتمان این بود که بالاخره اگر فوتبال نباشد استادیوم به چه درد می‌خورد. شما اگر ۱۰ تا استادیوم داشته باشید اما تماشاگر نداشته باشید، این فوتبال پویا و زنده نیست و به درد نمی‌خورد. تاکید ما این بود که امتیازها به مسائل فنی بازگردد که در این امر موفق بودیم.

مدیرعامل باشگاه استقلال افزود: عده دیگری همچون مسئولان فدراسیون فوتبال استرالیا تلاش می‌کردند تا درصد امتیازات مربوط به تیم ملی را افزایش دهند و امتیاز باشگاه‌ها را کم کنند که ما با این امر نیز مخالفت کردیم و این امر نیز دچار تغییری نشد.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: در مجموع اکنون کلیات کار این است که ای‌اف‌سی در بحثجایزه‌ها باید تغییراتی اعمال کند و آن را افزایش دهد. یکی از بحث‌هایی که خود من مطرح کردم این بود که جایزه‌هایی که ای‌اف‌سی در نظر گرفته است همان جایزه‌هایی است که پنج، شش سال پیش پرداخت می‌شد و این باید افزایش پیدا کند. حالا که ای‌اف‌سی توانسته درآمدهای خود را افزایش دهد باید جایزه‌ها را نیز افزایش دهند.

فتح‌الله زاده در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه چرا پول‌های پرداختی ای‌اف‌سی به تیم‌های سپاهان، پرسپولیس و فدراسیون فوتبال به تیم استقلال داده شده است تا بدهی رینالدو را پرداخت کند، گفت: چنین کاری انجام نشده است. ما به رینالدو حدود ۱۸۰ هزار دلار بدهکار بودیم که از این مبلغ ۸۰ هزار دلار قبلا پرداخت شده بود. ۱۰۰ هزار دلار نیز فرستادیم که به مقصد نرسید زیرا به خاطر تحریم‌ها نمی‌توانستیم این مبلغ را ارسال کنیم. حتی ما با سفارت پرو در دوبی صحبت کردیم تا ما پول را به آنها بدهیم و آنها خودشان به دست رینالدو برسانند اما خود آنها نیز نتوانستد این کار را انجام دهند.

وی اظهار کرد: تنها راهی که می‌توانستیم پول را منتقل کنیم از طریق ای‌اف‌سی بود چون ۱۷ هزار و ۵۰۰ دلار سهم خود ما بود و دو باشگاه سپاهان و پرسپولیس نیز هر کدام ۱۷ هزار و ۵۰۰ دلار از ای‌اف‌سی طلب داشتند که در مجموع ۵۰ هزار دلار می‌شد و ۵۰ هزار دلار نیز سهمیه خود فدراسیون بود. من از مدیران عامل این دو تیم درخواست کردم تا این پول را به من قرض بدهند تا به حساب رینالدو واریز شود و من بعداً این پول را در ایران به آنها بدهم، همچنانکه همین دیروز ۱۷ هزار و ۵۰۰ دلار آقای رحیمی را من به ایشان پس دادم. همه اینها قرضی بود و بلافاصله به صاحبان آنها پرداخت خواهد شد.

مدیرعامل استقلال درباره تغییرات انجام شده در زمان بازی با تیم فوتبال سپاهان در نیمه نهایی جام حذفی گفت: ما بیشتر از سپاهان در این زمینه مشکل داریم. ما نباید اسیر جوسازی‌ها در این زمینه بشویم و باید منطق را دنبال کنیم. اگر بازی‌ یک روز عقب افتاده، در عوض تیم سپاهان در خانه بازی دارد اما ما باید به عربستان سفر کنیم و ما هنوز در این خصوص اظهار نظر نکردیم و فکر نمی‌کنم ما هم بتوانیم در این روز بازی کنیم چون سخت است.

وی بیان کرد: حالا چه اجباری هست که همان موقع بازی کنیم؟ واقعا این مساله برای من جای سوال است. من به دوستان اعلام کردم که ما سه روز زودتر حاضر هستیم بازیکنانمان را در اختیار تیم ملی قرار دهیم، ببینیم آیا آقای کی‌روش قبول می‌کند. خوب معلوم است که قبول نمی‌کند، پس چطور به ما می‌گویند که یک روز مانده به بازی بازیکنان را به شما می‌دهیم و شما بازی کنید. خوب حرف باید منطق داشته باشد، بالاخره این سه تیم دارند در بازی‌های آسیایی با تیم‌های حاشیه خلیج فارس بازی می‌کنند و اگر اینطور باشد ایران ضرر می‌کند.

وی افزود: لذا من از دوستان درخواست دارم تا بیشتر در این خصوص دقت کنند. خود من هم قصد دارم تا پس از بازگشت به ایران با آقای رحیمی صحبت کنیم و در این خصوص هماهنگ کنیم. هنوز زمان بازی قطعی نشده است چون من اینجا بودم. باید به ایران برگردم و با سرمربی تیم صحبت کنم. آقای رحیمی نیز در این خصوص باید با سرمربی تیم خود مذاکره کند. آقای رحیمی هم وقتی در حال ترک کوالالامپور بود به من گفت که آقای فتح‌الله زاده بهتر است که ما خودمان در این خصوص هماهنگ کنیم و من هم پذیرفتم.

وی در پاسخ به سوال ایسنا در خصوص اینکه اصلا امکان دارد بازی‌ها در این دو روز برگزار نشده و به بعد از بازی‌های دو تیم در لیگ قهرمانان آسیا منتقل شود، گفت: بله این احتمال وجود دارد و این خوب است. در بازی بین ما و سپاهان که حذفی است یک تیم حتما باید ببازد و تیم بازنده باید برود با روحیه تضعیف شده با تیم‌های عربی بازی کند و این خوب نیست.

فتح‌الله زاده درباره آخرین وضعیت تیم استقلال پیش از بازی با العین در تهران گفت: تیم العین تیمی قوی است و من فکر می‌کنم که در گروه ما تیم العین قویتر از باقی تیم‌ها باشد. تیم استقلال آماده است و امیدوار هستم که بتوانیم در تهران این تیم را شکست دهیم. اگر بتوانیم العین را در تهران ببریم انشالله نصف کار را انجام داده‌ایم و می‌توانیم به مرحله بعدی صعود کنیم و انشالله با برد هوادارانمان را خوشحال کنیم.

وی اظهار کرد: به بازیکنان تیم قول دادم که انشاءلله قبل از عید پولشان را پرداخت کنیم. در این مدت که در مالزی بودم هم در حال مذاکره با دوستان و هواداران خوبمان در تهران بودم تا بتوانم پول را جمع کرده و فکر میکنم که خود آقای وزیر هم در تلاش هستند تا بخشی از پول را به ما بدهند و من فکر میکنم که طبق قولی که به بازیکنان دادم تا قبل از عید انشاءلله به بازیکنان پول خواهم داد.