رونمایی از یک پروژه مهم راداری در آینده نزدیک

به گزارش افکارنیوز، امیر سرتیپ محمدحسین دادرس در مراسم جشن دانش‌آموختگی دوره‌های ۲۲ و ۶ حرفه‌ای دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا(دافوس) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دشمن بداند واردات نظامی ما صفر است و تحریم‌های آنان صعود بیشتری را برای ما به همراه دارد.

وی افزود: در آینده‌ای نزدیک یک خبر مهم درباره رادارها به ملت ایران خواهیم داد که این رادار قابلیت نظامی ما را افزایش خواهد داد.

دادرس درباره نفوذ پهپادهای دشمنان به حریم هوایی کشورمان و اخطار به یکی از پهپادهای دشمن در روز ۲۲ بهمن توسط نیروهای پدافند هوایی ارتش گفت: کشور ما کشور پهناوری است و با توجه به اینکه پهپادها سطح مقطع راداری کوچکی دارند، کشف آنها نشانگر موفقیت ماست. همواره و در هر لحظه ممکن است پهپادهای دشمن یا هواپیماهای آنها به حریم هوایی ما نفوذ کنند که ما یا به آنان اخطار می‌دهیم یا آنها را ساقط می‌کنیم.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش اضافه کرد: خوشبختانه پدافند کشور به طور کامل در فرماندهی و کنترل ارتش است و از وجود عزیزانمان در سپاه نیز استفاده می‌کند. عزیزان سپاه نیز در این حوزه خوب ورود پیدا کرده‌اند و ما در حوزه پدافند نقصی نداریم و نگرانی وجود ندارد.

وی تاکید کرد: در مرزهای هوایی ما هر لحظه امکان دارد دشمن ورود پیدا کند که البته عموما برای تست آمادگی و توانایی ماست. اگر دشمن از نظارت مقتدرانه ما آگاهی نداشت مطمئنا از این نقص سوءاستفاده می‌کرد.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش در ادامه درباره جنگنده قاهر ۳۱۳ نیز گفت: وزارت دفاع معرفی کاملی از این جنگنده خواهد کرد و اخبار مربوط به آن در همان زمان اعلام خواهد شد.

وی تاکید کرد: ما در عرصه نظامی هیچ وابستگی نداریم و دنیا این را باور دارد. ما سال‌هاست که تمامی تجهیزات و مهمات خود را اعم از موشک‌ها، ناو‌ها، زیردریایی‌ها و سلاح‌های مختلف را خودمان می‌سازیم و واردات نظامی نداریم.

دادرس همچنین درباره ناوشکن جماران ۲ که وزیر دفاع چندی پیش از آماده‌سازی آن خبر داده بود، اظهار کرد: تیم‌های قوی در نیروی دریای ارتش و وزارت دفاع در حال انجام کارهای بزرگی بر روی ناوشکن جماران ۲ هستند که به موقع اخبار و اطلاعات آن اعلام می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنرانی خود در جمع دانش‌آموختگان دافوس نیز با بیان اینکه " عزت، اقتدار، استقلال و تمامیت ارضی هر کشوری در گرو سه عامل تعیین‌کننده است "، تصریح کرد: ارزش‌های ملی و دینی حاکم بر فرهنگ یک جامعه، اتحاد مردمی و وفاق ملی و رهبری یک جامعه سه عامل مهمی هستند که نقشی تعیین‌کننده در اقتدار یک ملت دارند و اگر ملتی این عناصر را داشته باشد می‌تواند در مرتبه حفظ استقلال و منافع خود برآید و دست استعمار و استکبار را کوتاه کند. موج بیداری اسلامی نیز که در کشورهای منطقه شاهدیم زمانی به مطلوب خود می‌رسد که این سه عنصر را داشته باشد.

دادرس اضافه کرد: ارزش‌های ملی و دینی حاکم بر فرهنگ جامعه و نیز اتحاد و وفاق ملی می‌تواند پایه‌های استکبار را بلرزاند و به همین علت دشمن سرمایه‌گذاری بسیاری برای از بین بردن این عناصر انجام داده است.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با اشاره به نقش ولایت فقیه در نظام گفت: رهبری به عنوان یکی دیگر از عناصر تعیین‌کننده در اقتدار ملی است و مقابله با عنصر رهبری و مشخصا با مقام معظم رهبری ممکن است به گونه‌ای در صحنه بروز پیدا کند که ادبیات آن ادبیات زیبایی هم باشد اما نه در جهت تقویت آن بلکه برای تضعیف و ایجاد شکاف میان رهبری و مردم برآید؛ اما قدرت رهبری در جامعه ما به قدری بالا است که در ۲۲ بهمن تجلی آن را دیدیم و مردم بار دیگر سیلی محکمی به صورت دشمن زد.

دادرس با اشاره به تحریم‌های دشمنان علیه کشورمان نیز اظهار کرد: تحریم‌هایی که انجام شده است در بیشترین حد خود قرار دارد اما این تحریم‌های کشور‌های تحریم‌کننده و متجاوز را تحت تاثیر قرار داده و با چالش‌های جدی مواجه کرده است. آنها در حوزه‌های مختلف مانند صنعت دچار مشکل شده‌اند و ما امروز شاهدیم که بودجه دفاعی خود را ۴۶ میلیارد دلار تقلیل داده‌اند.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با تاکید بر اینکه " ما امروز در عرصه نظامی وابستگی نداریم "، گفت: ‌ ما تحریم انتخابی را در پیش گرفتیم به این معنا که تلاش کردیم هرآنچه را نیاز داریم خودمان تولید کنیم و بسازیم و در واقع خود را تحریم کردیم تا وابسته به بیگانگان نباشیم.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم، دانشآموختگان ۲۲ و ۶ حرفهای دانشکده فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران (دافوس) نشان دانشآموختگی خود را از امیر سرتیپ دادرس دریافت کردند.