به گزارش افکارنیوز، فارغ از درست یا جعلی بودن عکس مورد نظر، بسیاری از رسانه‌ها و افراد نسبت به انتشار این عکس موضع گرفتند و اظهار نظرهای مختلفی در این‌باره صورت گرفت.


نکته قابل توجه در این میان استقبال زاید‌الوصف " اصلاح‌طلبان " شاخه خارج از کشور از این عکس است. عکسی که نه صحت آن و نه عدم تایید صحت آن هنوز به اثبات نرسیده است مورد توجه گسترده " ضد انقلاب خارج‌نشین " قرار گرفت تا ماهیت تقابل همیشگی و خفته آن‌ها که پیش از این هم به اثبات رسیده بود بیش از پیش رخ بنماید. جالب توجه اینکه افرادی که به اظهار نظر مثبت پرداخته‌اند عمدتا در مورد مسائل اخلاقی افراد بسیار بدسابقه و شهره به بی‌اخلاقی هستند.


" ابراهیم نبوی " به اصطلاح طنزنویس که بی‌اخلاقی در آثارش موج می‌زند ضمن استقبال از عکس مورد اشاره اینگونه می‌نویسد: " مرسی(تشکر) احمدی‌نژاد که رفتار احمقانه دست ندادن با زنان روسای جمهور جهان را جبران می‌کند. خوشحالم که یک مسوول سیاسی ایرانی با مسائل انسانی مثل آدم برخورد می‌کند. من که دشمن احمدی‌نژاد نیستم من دشمن تحجر و تعصب و حماقت‌ام… "(!)



در ادامه این تایید و تشویق ضد انقلاب خارج‌نشین از این عکس، " آرش سیگارچی " خبرنگار " صدای آمریکا " در این زمینه اینگونه اظهار نظر می‌کند: " در آغوش کشیدن خانواده یک متوفقی اصلا چیز غریبی نیست. کاملا یک واکنش انسانی است. همه‌مان آغوش برای همدردی گشوده‌ایم. "(!)



" حسین نورانی‌نژاد " رئیس کمیته اطلاع رسانی " حزب منحله مشارکت " و از محکومان فتنه ۸۸ و از حامیان " کمپین نه به حجاب اجباری " هم هست در مطلبی که در صفحه فیس‌بوک شخصی خود نوشته از این حرکت غیر معمول و عجیب حمایت تمام قد و کاملی می‌کند.


وی که به اتهام تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی به جهت اقدام علیه امنیت ملی دارای سوابق محکومیت است در فیس بوکش با توهین به نیروهای ارزشی نوشته است: " اینکه احمدی نژاد آغوشش را برای تسلای کسی با فرهنگ متفاوت از خودش نبست، شایسته تقدیر است "(!)


از دیگر سو " مسیح علی‌نژاد " خبرنگار " روزنامه‌های زنجیره‌ای دوران اصلاحات " که اکنون در خدمت بنگاه شایعه پراکن " بی‌بی‌سی " مشغول به فعالیت است به این موضوع پرداخته و می‌نویسد: " این عکس فارغ از آنکه از احمدی نژاد خوشمان بیاید یا نه برای من ستایش برانگیز است ".



اینها تنها نمونههایی بود از مواضع این جریانات به حاشیه تصاویر دیروز اما بررسی مجموع این حمایت گسترده از رفتار خارج از عرف و معمول توسط اعضای شبکه خارجی حلقه فتنهگران و از همکاران سابق روزنامههای موسوم به زنجیرهای که از لحاظ گستردگی پرشمارتر از شاخه داخلی بود.