به گزارشافکارنیوز، صدها عراقی از ساکنان «ام قصر» دیروز به تلاش‌های یک شرکت خصوصی لوله‌گذاری آهنی برای تثبیت مرزهای جدید کویت با عراق اعتراض کردند. زیرا این اقدام مستلزم تخریب نزدیک به ۳۰۰ منزل در اراضی عراقی و انضمام آن به کویت است.

بر اساس این گزارش، این اقدام به موجب توافقنامه امضا شده میان با ژنرال آمریکایی «شوارتسکوف» فرمانده نیروهای ائتلافی در «خیمة الصفوان» و «سلطان هاشم» وزیر دفاع عراق به دستور صدام در سال ۱۹۹۹ و پس از شکست عراق در کویت صورت می‌گیرد.

به موجب همین توافقنامه که از نظر عراقی‌ها توافقنامه سرقت زمین عراق است و به نفع کویت تمام شده، بخشی از منطقه ام‌قصر عراق به کویت داده می‌شود و در حال حاضر نیز، کویت در حال تثبیت مرزهای خود است.

اما این امر اعتراض ۳۰۰ خانوار عراقی ساکن این منطقه را که قرار است منازل خود را از دست دهند و اراضیشان به کویت داده می‌شود، بر انگیخته است به همین دلیل نیز با چنگ و دندان در حال دفاع از دارایی‌های خود هستند. عصر دیروز نیز میان نیروهای مرزی کویت و این معترضان درگیری صورت گرفت که با تیراندازی نیروهای کویتی، یک شهروند عراقی زخمی و به بیمارستان منتقل شد.

نیروهای مرزی عراق نیز به محل حادثه و درگیری آمدند و سعی کردند با تیراندازی، معترضان را متفرق کنند اما با این وجود یک خودروی زرهی کویتی نیز به آتش کشیده شد.

یکی از معترضان عراقی ساکن ام‌قصر گفت: هر آجری که از خانه‌های عراقی‌ها انداخته می‌شود به منزله شهید شدن یکی از اعضای خانواده‌هایی است که قرار است خانه‌های آنها تخریب شوند.

یکی دیگر از معترضان این منطقه میگوید: دولت کویت باید بداند که ملت عراق در مقابل سرقت زمین و داراییها خود سکوت نخواهد کرد حتی اگر دولت و شورای استانداری بغداد سکوت کند.