عرضه بسته آموزش «رو‌خوانی» و «روانخوانی» قرآن

به گزارش افکارنیوز، بسته آموزشی آموزش چند رسانه‌ای روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم از مجموعه بسته‌های آموزش قرآن کریم توسط معاونت آموزش و پژوهش سازمان دارالقرآن الکریم عرضه شد.

این بسته شامل کتاب آموزش رو‌خوانی و روان‌خوانی قرآن کریم نوشته «محمد‌ خواجوی» و «احمد حاجی‌شریف» به همراه لوح فشرده آموزشی با تدریس «محمد‌ خواجوی» است.

کتاب آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن کریم در ۱۲۰ صفحه، قطع رقعی است که در تیراژ ۱۰ هزار نسخه و با قیمت ۱۱ هزار تومان به چاپ رسیده است.


از ویژگی‌های این کتاب می‌توان به سیر منطقی محتوا، رعایت اصل توالی در درس‌ها و تمرین‌ها، پیوستگی و هماهنگی تمرین‌های هر درس با درس مربوطه، ارائه تمرین‌های متنوع و جاذب، تکیه به مهارت‌های رفتاری، بهره‌گیری از عبارات و آیات قرآن کریم و استفاده از واژه‌‌های قرآنی در تمام عبارات اشاره کرد.

در این کتاب به موضوعاتی چون فتحه، کسره، ضمه، سکون، صدای الف کشیده، صدای یای کشیده، تشدید، حروف خوانا و نا‌خوانا، مد، تنوین، اشباع حرف، حروف مقطعه، وقف و تنوین اشاره شده است، همچنین اساتید با استفاده از این کتاب نو‌آموزان را ۳ بار مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

لوح فشرده آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن کریم که ضمیمه این بسته آموزشی است شامل؛ تلاوت آموزشی ترتیل قرآن کریم با صدای خلیلالحصری، ترجمه قرآن کریم اثر حجتالاسلام حسین انصاریان، قرائت ترجمه قرآن کریم با صدای عباس سلیمی است، همچنین یک دوره ترتیل کامل و ترجمه گویای قرآن کریم ضمیمه این بسته آموزشی است.