به گزارش افکارنیوز، انسان ها ناخودآگاه کششی به سمت غذاهای خوشمزه و خوش رنگ و بو دارند اما برخی می توانند این میل را تنها به نگاه کردن سرکوب کنند اما برخی تا خوراکی را وارد معده خود نکنند آرام نمی گیرند. اشتها عاملی است که باعثبه وجود آمدن بسیاری از چاقی و اضافه وزن ها می شود.

تحقیقات بسیاری صورت گرفته است که نشان می دهد بسیاری از انسان های چاق اشتهای وصف ناپذیری دارند و با دیدن تنها یک تکه نان اشتهایشان باز شده و تا خوراکی خاصی نخورند آرام نمی شود. آن ها برای اینکه بتوان این اشتهای بی اندازه را سرکوب کرد راه هایی را ارائه کرده اند.

در قدم اول باید به صبحانه دقت لازم را داشته باشند چرا که بخش عظیمی از انرژی های روزانه به کمک صبحانه تامین می شود و بهتر است تا آن را نادیده نگرفت. همچنین دقت داشته باشید که صبحانه باید متشکل از تمامی مواد مغذی که مهمترین آن ها پروتئین است باشد. لوبیای گرم صبحانه ای پر انرژی برای یک روز کاری است.

در قدم دوم افراد با اشتها می توانند هر ۴ ساعت غذایی را میل کنند تا معده پری داشته باشند. البته نکته ای که در این نقطه باید به آن دقت داشت این است که نباید از خوراکی های چرب و یا پرکالری برای غذاهای ساعتی استفاده کنیم. میوه و سبزی بهترین گزینه برای اینکار هستند.

در مورد قسمت آخر به دو نکته اشاره می کنیم. ابتدا دقت داشته باشید که غذاها و میوه های فیبردار بهترین راه برای جلوگیری از اشتها هستند. در قدم بعد می توانید لیستی از سرگرمی های محبوبتان را در نظر بگیرید و زمانی که غذایی را دید سریع به سمت آن سرگرمی ها رفته و ذهنتان را منحرف کنید.