کارت‌های اجاره‌ای سوخت باطل می‌شود

به گزاشر افکارنیوز،سید مجتبی شفیعی رئیس ستاد مدیریت مصرف سوخت امروز در یک نشست خبری که صبح امروز در این ستاد برگزار شد، گفت: با هماهنگی‌ انجام شده قرار است، ۵۰ جایگاه CNG قبل از تعطیلات نوروز بازگشایی شود و ۵۰ جایگاه دیگر نیز به صورت موقت در خدمت مصرف‌کنندگان این نوع سوخت باشد.

وی ادامه داد: بر این اساس مقرر شده ۳۱۴ جایگاه تا پایان دولت دهم به بهره‌برداری برسد که تعداد جایگاه‌های CNG از ۱۹۷۵ جایگاه به ۲۲۸۹ جایگاه برسد.

رئیس ستاد مدیریت مصرف سوخت با اشاره به سهمیه فروردین ماه گفت: سهمیه فروردین ماه ۹۲ همانند ماه‌های گذشته ۶۰ لیتر در نظر گرفته شده و قرار است در ساعت ۲۴ روز ۳۰ اسفند در کارت‌های سوخت واریز شود.

وی با اشاره به سهمیه ویژه نوروز گفت: ستاد سهمیه ۵۰ لیتری را برای نوروز پیشنهاد داده، اما هنوز دولت به جمع‌بندی نهایی در این زمینه نرسیده است.

شفیعی با اشاره به کارت‌های هوشمند سوخت گفت: متأسفانه بخش عمده‌ای از قاچاق سوخت از طریق اجاره کارت‌ها انجام می‌شود، بنابراین به آن دسته از افراد که اقدام به اجاره کارت سوخت می‌کنند، هشدار می‌دهیم با ایجاد سامانه جدید کارت‌های سوخت آنها باطل خواهد شد.

وی در خصوص سهمیه ویژه موتورسیکلت‌ها گفت: موتورسیکلت‌های فاقد پلاک ملی تا ۱۵ فروردین ماه مهلت دارند که پلاک خود را تغییر دهند، در غیر این صورت سهمیه آنها حذف خواهد شد.

شفیعی همچنین با اشاره به خودروها و موتورسیکلت‌های متوقف در پارکینگ پلیس گفت: دارندگان این وسایل نقلیه حداکثر ۲ ماه وقت دارند، تا خودروی خود را از پارکینگ ترخیص کنند، در غیر این صورت سهمیه این خودروها و موتورسیکلت‌ها نیز باطل می‌شود.

شفیعی با اشاره به گمانهزنیها و شایعاتی که در خصوص سهمیه بنزین در سال ۹۲ مطرح است، گفت: هیچ کدام از شایعات در خصوص کاهش سهمیه و یا افزایش قیمت بنزین صحت ندارد و سناریوهای مختلفی در خصوص گام دوم هدفمند کردن یارانهها وجود دارد که هنوز به جمعبندی نرسیدهایم، اما در نهایت سعی میشود کمترین فشار و آسیب را مردم ببینند.