به گزارش افکارنیوز،احمد نعمت‌بخش اظهار کرد: روز گذشته جلسه‌ای با حضور نمایندگان سازمان حمایت، سازمان بازرسی کل کشور، وزارت صنعت، معدن و تجارت، رییس شورای رقابت و نمایندگان دو انجمن خودروسازان و قطعه‌سازان در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس برگزار شد.

وی با بیان اینکه در این جلسه قریب به اتفاق اعضا به رییس شورای رقابت اعتراض کردند که شما حق قیمت‌گذاری خودرو را ندارید، خاطرنشان کرد: در این جلسه یادآوری شد که به استناد مصوبه شورای اقتصاد، اختیار قیمت‌گذاری خودرو به وزیر صنعت، معدن و تجارت واگذار شده و از طریق وزیر نیز به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان محول شده است.

دبیر انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: همچنین در این نشست اعضا از رییس شورای رقابت انتقاد کردند که چرا در سه سال اخیر نسبت به تدوین دستورالعمل قیمت‌گذاری کالاهای انحصاری و شبه انحصاری اقدام نکرده‌اید که رییس شورای رقابت نیز اظهار کرد که به دلیل کم بودن بودجه این سازمان در حد یک میلیارد تومان و دانشجو بودن اکثر پرسنل شاغل امکان این کار وجود نداشته است.

وی افزود: در نهایت به رییس شورای رقابت اعلام شد که شما حق قیمت‌گذاری خودرو را ندارید و موظفید تا پایان هفته تنها دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو را ابلاغ کنید و تعیین قیمت موقت اخیر تصویبی شورای رقابت نیز ملغی شد.

نعمت‌بخش تصریح کرد: در دستورالعمل تصویبی شورای رقابت تناقضاتی وجود داشت. در بخشی از این مصوبه عنوان شده بود که قیمت خودروها به آخرین قیمت تعیین شده قبل از شهریور ۹۱ بازگشته و تورم شش ماهه دوم سال نیز در آن لحاظ شود. این در حالی است که آخرین قیمت خودروها قبل از شهریور ۹۱ در اسفند ماه سال گذشته تصویب شده بود بنابراین باید تورم یک سال اخیر در تعیین قیمت‌ها لحاظ می‌شد.

وی اظهار کرد: فعلا قیمت خودروهای داخلی براساس مصوبه دولت تعیین میشود البته تخفیف ۵۰۰ هزار تا چهار میلیون تومانی ارائه شده از سوی خودروسازان مشروط به ارائه ارز مبادلاتی و تسهیلات است.