کفش سخنگو گوگل اختراع شد! + عکس

به گزارش افکارنیوز، این پوشاک مفهومی که در مقر تعاملی SXSW رونمایی شده، بخشی از یک پروژه هنرهای جدید موسوم به «هنر، نسخه، کد» بوده که قصد دارد یک تجربه اجتماعی زنده را به اجسام روزانه وارد کند.

این کفش جدید می‌تواند اطلاعات جهت و سرعت را ارئه کرده و از یک بلندگو، رایانه، شتاب‌سنج، قطب‌نما و حسگر فشار برخوردار است.

به گفته سازندگان، شاید این پروژه از نظر بسیاری تنها یک کار بدون سود بنظر برسد اما پروژه هنر، نسخه، کد عمدتا به ارتقای صنعت تبلیغات می‌پردازد.

نامهای تجاری مانند نایک که برای ورزشکاران حرفه‌ای کفش و دستبند پیگیر سلامت تولید می‌کند، می‌تواند عملکرد تمرین پرش ورزشکار را بطور بلادرنگ نمایش دهد. پوشاک بازیکنان حریف می‌توانند بطور خودکار برای یکدیگر رجز بخوانند.

همچنین رایانه داخلی این کفش به آن اجازه می‌دهد تا بر اساس حرکت کاربر و یا فقدان آن واکنش نشان دهد. برای مثال، ‌این کفش از توقف طولانی گریزان بوده و پیام «خیلی خسته‌کننده است» را ارسال می‌کند.

این مفهوم همچنین از فناوری بلوتوثبرای اتصال به اینترنت استفاده کرده و می‌تواند محل و جهتها را با استفاده از برنامه نقشه گوگل ارائه کند.

همچنین این کفش در زمانهایی که کاربر بازی خوبی را ارائه داده، به تحسین وی می‌پردازد.

این محصول هنوز در مراحل بسیار ابتدایی خود قرار دارد. از دیگر طرحهای گوگل برای ورود فناوری به اجسام روزمره یک بلوک هشدار است که اگر کاربر بیش از سه بار دکمه چرت زدن را بر روی ساعت بزنند، پیامکهای منتقدانه به همکاران وی می‌فرستد.

گوگل اولین شرکتی نیست که در صنعت کفش وارد شده است. در ماه ژانویه، شرکت اپل از طراحی یک کفش ورزشی خبر داد که کاربر خود را از زمان مناسب برای خرید کفش جدید آگاه میکند. بنا به گزارش ایسنا، این هشدار میتواند به شکل یک چراغ چشمکزن یا بوق باشد که همچنین به یک رابط بیسیم متصل به آیفون یا آیپد مرتبط میشود.