تماس تلفنی جان کری با مالکی

به گزارش افکارنیوز، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در تماس تلفنی با نوری المالکی نخست وزیر عراق، درباره اوضاع منطقه و سوریه به گفتگو پرداخت.

در این تماس تلفنی، مالکی و کری درباره روابط دو جانبه و راههای مقابله با تروریسم و اوضاع سوریه به بحثو تبادل نظر پرداختند.

خبر دیگر اینکه برهم احمد صالح معاون دوم دبیر کل اتحادیه میهنی کردستان عراق گفت: تا به حال تصمیمی برای خروج وزیران کرد از کابینه عراق گرفته نشده است، اما هر احتمالی وجود دارد.

از سوی دیگر هوشیار زیباری وزیر خارجه عراق اعلام کرد: وزیران کرد کابینه در صورت دستور مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق آماده خروج از کابینه هستند.

خبر دیگر اینکه برخی شخصیتهای عراقی به مشکلات مرزی میان کویت و عراق واکنش نشان دادند. کاظم حسین الموسوی عضو شورای استان بصره از دولت عراق خواست که توافق نامه جدیدی برای ترسیم مرزها با کویت به امضا برساند.

حسین طالب نماینده عضو فراکسیون الاحرار اعلام کرد: وزارت خارجه عراق باید به مسئولیتهای خود درباره مشکلات مرزی عمل کند، زیرا این وزارتخانه در پشت درهای بسته با کویتی ها گفتگو کرده است.

عادل فضاله المالکی عضو ائتلاف دولت قانون گفت: نیروهای کویتی به سوی عراقی ها شلیک کرده اند و این اقدامی خصمانه است و وزارت خارجه عراق باید یادداشت اعتراض آمیزی به وزارت خارجه کویت ارسال کند.

خبر دیگر اینکه منابع آگاه دولتی در عراق اعلام کردند: رافع العیساوی وزیر مستعفی دارایی عراق روز گذشته تلاش کرده است که وارد اردن شود و در این راه کوشیده از کارمندان سفارت عراق در اردن کمک بگیرد، اما کارمندان سفارت از کمک کردن به وی خودداری کرده اند.