در خانه را با بدنتان باز کنید

به گزارش افکارنیوز، دستگاه «BodyCom» شرکت میکروچیپ تکنولوژی از بدن به عنوان یک سیم برای انتقال کد رمزگشا از یک جاسوئیچی علامت‌دار دیجیتالی در جیب کاربر به صفحه لمسی بر روی هر چیز قابل دسترسی استفاده می‌کند.

اما نسخه‌های آینده از رسانایی خاص هر فرد برای تعیین هویت کاربران استفاده خواهد کرد.

این سیستم نیازی به پیل نداشته چرا که تمام جریان مورد نیاز برای تامین نیروی جاسوئیچی از طریق گوشت و خون خود کاربر از ایستگاه پایه منتقل می‌شود.

از این دستگاه می‌توان برای باز کردن درها، گاوصندوق و خودرو یا برای فعالسازی ابزارهای قدرتی، سیستمهای رایانه‌ای و حتی سلاحهای گرم بهره برد.

در حال حاضر یک شرکت ایتالیایی در حال کار بر روی سیستم BodyCom برای کلاههای موتورسیکلت جهت اطمینان از استفاده کاربران از کلاه در زمان رانندگی است.

به گفته این شرکت، در حال حاضر طیف وسیعی از کاربردها برای سیستمهای مرتبط با بدن وجود داشته و هیچ چیز ایمنتر از بدن برای کنترل دستگاهها نیست.

شرکت میکروچیپ تکنولوژی تاکید کرده است که افزودن الگوریتمهای رمزگشا مانند استاندارد پیشرفته رمزگشایی می‌تواند امکان رخنه در سیستم را کمتر کند.

به گفته سازندگان، اگرچه در حال حاضر این دستگاه به تماس مستقیم بین کاربر و صفحه نیاز داشته اما می‌توان آنرا برای امکان احراز هویت از فاصله چند سانتیمتری تنظیم کرد.

نسخههای آینده حتی میتوانند از کیفیتهای منحصربفرد رسانایی بدن هر کاربر برای تعیین اینکه آیا فرد دارای جاسوئیچی خود کاربر اصلی است، استفاده کنند.