به گزارش افکارنیوز، شما می توانید بدون نیاز به اینترنت و با مودم کامپیوتر خود به راحتی ایمیل ارسال کنید. برای این منظور برنامه ای با نام Hyper Terminal به صورت پیشفرض در ویندوز XP وجود دارد که این امکان را فراهم آورده است. کاربران ویندوز ۷ و ۸ نیز می توانند این نرم افزار را از این صفحه دانلود کنند.

برای استفاده از Hyper Terminal در ویندوز XP منو Start را باز کرده و از قسمت All Programs وارد منو Accessories شده سپس از گزینه Communications نرم افزار Hyper terminal را انتخاب نمایید.

پس از باز کردن در بخش Conection Description یک نام انتخاب کنید و یک آیکون برای نام مورد نظر بردارید.

توجه: پیش از انجام این مراحل ممکن است از شما تنظیمات ابتدایی بخواهد. شما باید نخست نام کشور را انتخاب کنید، سپس در بخش Area Code کد شهر محل سکونت را وارد کنید و در بخش Phone Number نام تلفن فرد گیرنده را وارد نمایید. در صورتی که این کادر غیر فعال است پس از انتخاب آیکون و نام گذاری OK را بزنید. در بخش Hyper Terminal، File را از تب بالا زده و وارد Properties شوید.

در این بخش Phone Number که همان شماره فرد گیرنده است را می بینید.

پیش از اینکه در این بخش شماره تلفن را وارد کنید، باید فرد گیرنده نیز در جریان باشد. بدین ترتیب که پس از انجام دادن تنظیمات و وارد شدن به بخش Hyper Terminal وارد تب Call شود و گزینه ی Wait for a Call را بزند و منتظر پیام شما بماند.

پس از اینکه گیرنده منتظر پیام ماند، شما نیز تلفن گیرنده را وارد کرده و مودمی که به وسیله آن می خواهید فایل ارسال کنید را انتخاب کنید.

شما هم به عنوان فرد فرستند باید در قسمت تب Call، call را بزنید تا به گیرنده برای ارسال فایل های مورد نظرتان متصل شوید.

نکته: برای ارسال و دریافت با مشکل کمتر، بهتر است نوع هر دو مودم در هر دو کامپیوتر فرستند و گیرنده یکسان باشد.

برای دانلود نسخه Hyper Terminal قابل استفاده در ویندوز ۷ یا ۸ کلیک کنید.