رييس جمهوري در احكامي جداگانه نمايندگان ويژه خود در امور بين الملل را منصوب كرد
به گزارش افکار نیوز به نقل از مهر، در این احکام اسفندیار رحیم‌مشایی به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور در امور خاورمیانه، حمید بقایی به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور در امور آسیا، محمدمهدی آخوندزاده به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور در امور دریای خزر و ابوالفضل ظهره‌وند به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان منصوب شدند.

متن احکام رئیس‌جمهور بدین شرح است:

جناب آقای اسفندیار رحیم‌مشایی، با استناد به اصل ۱۲۷ قانون اساسی، نظر به تعهد، دانش، شایستگی‌ها و تجارب مفید جناب عالی، به موجب این حکم به عنوان نماینده ویژه رییس‌جمهور در امور خاورمیانه منصوب می‌شوید.

اهمیت و حساسیت منطقه راهبردی خاورمیانه به جهات فرهنگی، سیاسی، جغرافیایی و اقتصادی، قدرت‌های سلطه‌گر را به فکر تسلط مستقیم و غیرمستقیم بر این منطقه از طریق ترفندهای به ظاهر پیچیده تبلیغاتی و تحرکات نظامی انداخته است که تلاش گسترده برای حفظ موقعیت و موجودیت رژیم صهیونیستی در همین راستا می‌باشد. از این رو اتخاذ تدابیر هدفمند و هوشمندانه به منظور تعمیق روابط و گسترش همکاری‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و امنیتی با کشورهای منطقه و ایجاد یا تقویت تشکل‌های منطقه‌ای، سلطه‌گران را در نابودی استعدادها و چپاول ثروت‌های مادی و معنوی خاورمیانه ناکام خواهد کرد. بدیهی است همه دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه موظف خواهند بود در فرآیند طراحی و اجرای سیاست‌های راهبردی در خصوص منطقه خاورمیانه در هماهنگی کامل با جناب عالی اقدام نمایند. از خداوند متعال توفیقات شما را در سایه عنایات خاصه حضرت ولی‌عصر(عج) مسألت می‌نمایم.

جناب آقای حمید بقایی، با استناد به اصل ۱۲۷ قانون اساسی، نظر به تعهد، دانش و تجارب مفید جنابعالی، به موجب این حکم به عنوان نماینده ویژه رییس‌جمهور در امور آسیا منصوب می‌شوید. توسعه روابط و گسترش همکاری‌های متقابل میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای آسیایی در بخش‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و امنیتی با هدف شکوفا شدن استعدادهای فراوان این قاره متمدن و کاهش مخاطرات ناشی از وابستگی به غرب، اتخاذ تدابیر دقیق را بیش از گذشته ضروری ساخته است. بدیهی است همه نهادهای مربوطه در فرآیند تصمیم‌گیری و اجرای سیاست‌های مورد نظر در هماهنگی کامل با جناب عالی اقدام خواهند نمود. از خداوند متعال توفیقات شما را در سایه توجهات حضرت ولی عصر(عج) مسألت می‌نمایم.

جناب آقای محمد مهدی آخوندزاده، با استناد به اصل ۱۲۷ قانون اساسی، نظر به تعهد، دانش و تجارب مفید جنابعالی، به موجب این حکم به عنوان نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور دریای خزر منصوب می‌شوید.

راهبرد دولت برای گسترش مناسبات و همکاری‌ها با کشورهای حوزه دریای خزر بر اساس احترام و منافع متقابل، به اهتمام شایسته جهت پیشبرد سیاست ایران در خزر مبتنی بر قواعد عرفی و حقوق بین‌الملل و همچنین دستیابی به یک راه‌حل عادلانه و قطعی نیازمند است. با واگذاری مدیریت نظام حقوقی دریای خزر به جناب عالی، سایر دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط موظف خواهند بود با جدیت همکاری‌های لازم را معمول دارند.
توفیقات شما را در سایه توجهات حضرت ولی‌عصر(عج) از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.

جناب آقای ابوالفضل ظهره‌وند، با استناد به اصل ۱۲۷ قانون اساسی، نظر به تعهد، دانش و تجارب مفید جناب عالی، به موجب این حکم به عنوان نماینده ویژه رییس‌جمهور در امور افغانستان منصوب می‌شوید.

با عنایت به اهمیت روابط افغانستان و اثرگذاری تحولات جاری این کشور در تصمیم‌گیری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و نیز اهداف بلندمدت سلطه‌گران که به بهانه تأمین امنیت در این کشور به تحرکات گسترده سیاسی – نظامی دست زده‌اند، طراحی تدابیر ویژه در خصوص رویدادهای افغانستان و چشم‌انداز وضعیت آینده این کشور متناسب با منافع ملی جمهوری اسلامی ایران ضرورت دارد. بدیهی است همه دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط در هماهنگی کامل با جنابعالی اقدام خواهند نمود.
از خداوند متعال توفیقات شما را در ظل توجیهات حضرت ولی عصر(عج) مسألت می‌نمایم.