استراتژی ۲۳ فصلی و ۴ سناریوی جبهه پیروان

به گزارش افکارنیوز، محسن کوهکن رئیس ستاد انتخابات ریاست جمهوری جبهه پیروان خط امام و رهبری صبح پنج شنبه در همایش این جبهه با بیان اینکه حدود ۷ ماه پیش در جلسه شورای مرکزی درباره نحوه ورود به انتخابات بحثشده بود، اظهار داشت: ما درخصوص اینکه آیا باید همانند گذشته به انتخابات ورود کنیم یا روش جدیدی را در نظر بگیریم بحثکردیم. چراکه در گذشته از مدت‌ها پیش از انتخابات تفکرات مختلف گزینه خود را انتخاب می‌‌کردند و همواره سؤال این بود که ما باید از چه کسی حمایت کنیم.

کوهکن ادامه داد: در اوایل انقلاب که شخصیت‌های کاریزما نامزد ریاست جمهوری می‌شدند و افرادی شناخته شده برای مردم و نظام بودند این روش جواب می‌داد اما از دوم خرداد ۷۶ و پس از آن در انتخابات ۸۴ یک نگاه دیگری به انتخابات ایجاد شد.

عضو شورای مرکزی جبهه پیروان با بیان اینکه در انتخابات جدید دیگر لازم نبود افراد لزوماً شخصیت‌هایی مطرح و کاریزما باشند بلکه باید چگونه حرف زدن و مدیریت افکار عمومی را می‌دانستند. درحالی که در دهه اول انقلاب مردم با اطمینان به نظر خواص رای می‌دادند.

* ۲ هزار حزب در ایران هست

وی با اشاره به عدم وجود نظام حزبی در کشورمان برای معرفی نامزد ریاست جمهوری تصریح کرد: درحال حاضر بیش از ۲ هزار حزب در کشور وجود دارد اما ما حزب فراگیری نداریم. از این رو در چنین شرایطی باید با برنامه پیش رفت.

* ۳ کاندیدای جبهه پیروان استراتژی ۲۳ قصلی ارائه کردند

کوهکن با اشاره به انتخاب ۳ نفر به عنوان نامزدهای جبهه پیروان از سوی شورای مرکزی این جبهه افزود: قرار شد آنها برنامه جبهه پیروان برای انتخابات ریاست جمهوری را تهیه و جهت اصلاح به شورای مرکزی ارائه دهند از این رو این ۳ نفر برنامه خام و این استراتژی را تحت ۲۳ سر فصل تهیه کردند.

وی با اذعان به اینکه این برای اولین بار است که یک مجموعه می‌خواهد با برنامه حرکت کند، اظهار داشت: از سرفصل‌های این برنامه می‌توان به موضوعاتی همچون انتخابات و مردم، انتخابات و روحانیت، انتخابات و دولت، انتخابات و جریان انحرافی، انتخابات و نظرسنجی اشاره کرد.

* ۴ سناریو داریم

کوهکن با تاکید بر اینکه در این دوره از انتخابات، انتخاب گزینه به مرحله آخر موکول شده است، ادامه داد: جبهه پیروان ۴ سناریو را برای انتخابات ریاست جمهوری در نظر گرفته است.

رئیس ستاد انتخابات ریاست جمهوری جبهه پیروان بر همین اساس افزود: در سناریوی اول قرار است ما به یک گزینه واحد از داخل تشکیلات جبهه برسیم و اگر این امر صورت نگیرد، سناریوی دوم مبنی بر اجماع با سلایق اصولگرایی اجرا می‌شود و در حالت سوم نیز سناریوی ائتلاف محقق می‌شود که در این صورت ممکن است بخشی از این نظرات تأمین شود که در این صورت فرایند خدمت بالا می‌رود و فرد هم باید قبل از رأی آوری چنین اعتقادی داشته باشد و نگوید که من به جای سردار فقط سرباز صفر می‌خواهم؛ اگر این به سناریو محقق نشود، ما به خاطر مراعات مصالح کلی نظام و توجه به برنامه‌های دشمن، سناریوی چهارم را که مبتنی بر عدم ورود به منازعه است را اجرا می‌کنیم.

* جبهه پیروان بازی را به هم نمی ریزد

وی با تاکید بر اینکه جبهه پیروان هیچگاه بازی را به هم نخواهد ریخت، به نحوه رسیدن به گزینه‌های این جبهه برای انتخابات اشاره کرد و یادآور شد: قرار شد حداقل یکی از تشکل‌های جبهه پیشنهادهای خود را ارائه دهند و همچنین افراد مدعی اصولگرایی نیز در نظر گرفته شوند و حتی فردی که نامش مطرح بوده اما پیش از این سکوت کرده بود در این مجموعه قرار بگیرد.

کوهکن در ادامه با تاکید بر اینکه اولین گام عدم تکثر در جریان اصولگرایی است، تصریح کرد: بنابراین ما از ۷ و ۸ گزینه به ۳ گزینه رسیدیم و شورای مرکزی به این ۳ نفر رای داد.

این فعال اصولگرا با تاکید بر اینکه پایبندی به میثاق جبهه برای ما از اصول اولیه محسوب می‌شود، یادآور شد: ما برای تمام شخصیت‌هایی که به انقلاب خدمت کرده‌اند احترام قائلیم و معتقدیم نباید افرادی را که از اول انقلاب در این مسیر بوده‌اند بزنیم چرا که این امر پر هزینه است و شخصیت‌های بزرگ به دلیل تجربیات خود باید جلوی صحنه باشند از این رو نگاه جبهه پیروان به روحانیت تزیینی نیست.

* به آیت الله مهدوی کنی و جامعه مدرسین گزارش دادیم

وی به تجربه انتخابات مجلس نهم و نقش‌آفرینی جامعتین در موفقیت اصولگرایان اشاره کرد و ادامه داد: ما برنامه جبهه را خدمت آیت الله مهدوی کنی ارائه کردیم و ایشان فرمودند این دفعه باید برنامه خواست و ما با این صحبت ایشان خط را گرفتیم و در قم نیز همراه آقای عسگراولادی گزارشی از روند جبهه به جامعه مدرسین ارائه دادیم.

* زمینه همراهی اعضای روحانیت با ۳ گزینه پیروان وجود دارد

کوهکن با بیان اینکه ما از سایر اصولگرایان خواسته‌ایم که زیر چتر جامعتین بیایند، گفت: ‌در آخرین جلسه جبهه قرار شد آقایان آل‌اسحاق، باهنر و متکی با همراهی یکدیگر کار را آغاز کنند. البته زمینه همراهی دیگر عزیزانی که عضو روحانیت هستند و برای حضور در صحنه آمادگی پیدا می‌کنند زمینه وجود دارد.

وی افزود: ائتلاف سه‌گانه ارادت و پایبندی خود را به جامعتین اعلام کرده که ما از آنها تشکر می‌کنیم و معتقدیم عقلانیت در مجموعه اصولگرایی می‌پسندد که همه با هم باشیم.

* توصیه مناظره ای کوهکن به صداوسیما

عضو شورای مرکزی جبهه پیروان با اشاره به مناظرات عسگراولادی و شریعتمداری و حجتالاسلام آقاتهرانی یادآور شد: این مناظره کاملا اسلامی و مبتنی بر اخلاق بود، لذا اگر صدا و سیما با همین اخلاق مناظرات انتخاباتی را برگزار کند موجب تنویر افکار عمومی و فراهم شدن صحنه برای اظهارنظر افراد میشود.