رئيس جمهور ونزوئلا اخيرا طرحي را در زمينه پايان دادن به بحران ليبي ارائه کرده که مورد موافقت عمرو موسي و معمر قذافي قرار گرفته است.

به گزارش مهر، وزیر امور اطلاع رسانی ونزوئلا بدون اشاره به جزئیات این طرح صلح، اظهار داشت: چاوز در روز سه شنبه گذشته در تماس تلفنی با قذافی وی را در جریان این طرح قرار داده که به خشونتها در لیبی خاتمه می دهد.

در همین حال یک مقام ونزوئلایی که نخواست نامش فاش شود در گفت و گو با خبرگزاری رویترز اظهار داشت: طرح چاوز بر این مسئله تکیه دارد که هیئتی از نمایندگان کشورهای آمریکای لاتین، اروپا و خاورمیانه به لیبی سفر کنند تا مقدمات حل مسالمت آمیز تنش ها میان مخالفان و رژیم قذافی را به وجود آوردند.

منابع خبری همچنین اعلام می کنند که معمر قذافی در همین تماس تلفنی با چاوز موافقت خود را اعلام کرده است. این منابع از تماس تلفنی چاوز با عمرموسی نیز خبر دادند که در پی آن دبیرکل اتحادیه عرب نیز با انجام این طرح موافقت کرده است.

چاوز اخیرا تاکید کرده بود جامعه بین المللی باید در پی راه حل غیر از گزینه نظامی در لیبی باشد. وی آمریکا را به سوء استفاده از مشکلات لیبی برای حمله به این کشور متهم کرده بود.

از سوي ديگر، اتحاديه عرب در نشست اخير خود با راه حل نظامي براي پايان دادن به بحران ليبي مخالفت کرد.