سردار اسماعيل احمديمقدم که در حاشيه همايش تخصصي رؤساي پليس امنيت سراسر كشور، با خبرنگاران سخن ميگفت، معتقد است که روند مبارزه با مفاسد اخلاقي، روند مطلوب و رو به رشدي دارد.

به‌گزارش فارس، وی با اشاره به اینکه درمجموع، امنیت اخلاقی جامعه رو به بهبود و همکاری مردم در این زمینه نسبتاً خوب است، تصریح کرد: در گذشته، نیروی انتظامی به‌تنهایی در میدان بود؛ اما امروز، خوشبختانه نهاد‌های دیگری هم که در این مهم وظیفه دارند؛ چه در برخورد سلبی با مفاسد، چه در برخورد ایجابی در امر به معروف و فرهنگ‌سازی(وزارت‌خانه‌ها و صدا و سیما) در این عرصه فعال شدند.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه فضای ارزشی و ارزش‌خواهی و توجه به دین و ارزش‌های دینی در جامعه رو به بهبود است، افزود: البته مظاهری از فساد در گوشه‌وکنار به‌چشم می‌خورد؛ ولی ما مبارزه جدی می‌کنیم.

سردار احمدی‌مقدم به موضوع استفاده از تجیهزات ماهواره‌ای در کشور اشاره کرد و گفت: وظیفه قانونی ما تغییری نکرده و ما همچنان اجرای قانون ممنوعیت استفاده از تجهیزات ماهواره‌ای را تعقیب می‌کنیم و همه مردم و دستگاه‌ها باید تابع قانون باشند.

وی اضافه کرد: عمده آن چیزی که الآن در دستور کار است، تجری از قانون و کسانی‌که علناً از این تجهیزات استفاده می‌کنند، در اولویت برخورد است و هیچ زمانی هم این کار تعطیل نشده و هیچ ربطی هم به الآن ندارد و این روالی دائمی داشته که این روال ادامه دارد.

فرمانده نیروی انتظامی به برنامه‌ها و اقدامات پلیس برای چهارشنبه آخر سال اشاره کرد و اظهار کرد: فکر می‌کنم امسال سال بهتری از سال‌های گذشته داشته باشیم؛ چراکه کشفیات مواد محترقه خصوصاً خطرناک و آتش‌زا نسبت به گذشته کاهش چشمگیر داشته است.

سردار احمدی‌مقدم به همکاری خوب اصناف و مردم اشاره کرد و گفت: همکاری مردم همه‌ساله خوب بوده و انتظار ما این است که امسال خانواده‌ها به مراقبت از فرزندان خودشان بیشتر توجه کنند.

وی اضافه کرد: اگر قرار است شادی داشته باشند، در حوالی منزل خودشان و با همراهی والدینشان باشد و از وسایل بی‌خطر استفاده کنند.
فرمانده نيروي انتظامي در ادامه، به تمهيدات پليس در سفرهاي نوروزي اشاره كرد و اظهار كرد: ما همه تمهيدات را پيشبيني كرديم؛ ولي عمده توجه ما به همكاري و همراهي خود مردم است.