رجعت نشان دولتی نیست که به سینه افراد بچسبد

به گزارش افکارنیوز، آیت‌الله احمد جنتی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران با تاکید بر رعایت تقوا و رعایت حرمت احکام الهی و تقید به احکام خداوند اعم از واجبات و محرمات، اظهار کرد: مساله بمب‌گذاری در نماز جمعه یکی از مسایلی بود که اخیرا اتفاق افتاد. رذالت و شرارت دشمن به جایی می‌رسد که زمانی که مردم در حال عبادت کردن هستند، می‌خواهند مسلمانان را بکشند؛ ان‌شاءالله که گرفتار عذاب آخرت شوند.

وی با اشاره به قتل‌عام شیعیان در پاکستان ادامه داد: دشمنان با این اقدام می‌خواهند میان شیعیان اختلاف بیاندازند. بنده در همین‌جا از علمای شیعه و نیز صدا و سیما که نسبت به این موضوع انتقاد داشتند، تشکر می‌کنم.

این عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به درگذشت هوگو چاوز و نیز مطرح شدن مساله رجعت وی با حضرت عیسی مسیح(ع)، خاطرنشان کرد: کسانی که این حرف و سخن را بیان می‌کنند نمی‌دانند که رجعت از مسایل نقلی است نه عقلی. کسانی که رجعت می‌کنند باید نسبت به آنها دلایل نقلی را بیاوریم. نشان و درجه دولتی نیست که بخواهیم به سینه کسی بچسبانیم. بر چه مبنایی این سخنان را می‌گویند؟ درست است که چاوز مورد تایید بوده و همچنین ضدآمریکایی و فردی مردمی بود اما بالاخره وی یک نامسلمان بوده است. بر فرض که مسلمان هم باشد، مگر هر مسلمانی رجعت می‌کند؟ امیدوارم این مسایل تکرار نشود.

جنتی با اشاره به انتخابات آینده ریاست جمهوری ادامه داد: ما انتخاباتی می‌خواهیم که آزاد، آرام و قانونی باشد و با شرکت گسترده مردم انجام شود و یک انتخابات الگو باشد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با تاکید بر اینکه "تخریب اشخاص در انتخابات، خلاف شرع، قانون و اخلاق است"، تصریح کرد: هرکسی که این کار را انجام دهد صلاحیت انجام امور در هیچ پستی را ندارد.