۲۰۰هزار موشک اسرائیل را نشانه رفته است

به گزارش افکارنیوز، ژنرال «عاویو کوچاوی» رئیس دستگاه اطلاعات نظامی اسرائیل در صحبت‌های روز چهارشنبه خود نسبت به تهدیدات گسترده علیه اسرائیل هشدار داد. وی همچنین در مورد حمله به ایران هم گفت که ایرانی‌ها بر این عقیده‌اند که احتمال حمله اسرائیل بسیار اندک است.

وی با اشاره به تحریم‌های اقتصادی که علیه ایران وضع شده، گفت این تحریم‌ها بر اقتصاد ایران تأثیر گذاشته و در حال اثرگذاری بر تصمیم‌گیری‌‌های ایران است، با این وجود «هنوز نتوانسته موجب تغییر سیاست‌های آنها شود».

کوچاوی که در نشستی در «هرتزیلیا» صحبت می‌کرد، افزود: ما عقیده داریم که ایران به گسترش برنامه هسته‌ای خود ادامه می‌دهد و هوشمندانه با فشارهای داخلی و خارجی برخورد می‌کند. نظام ایران بر این باور است که احتمال حمله نظامی اندک است.

وی همچنین مدعی شد که ایران می‌خواهد به توان ساخت بمب اتم دست یابد، تا در صورت نیاز به سرعت به سمت ساخت آن پیش رود. وی البته متذکر شد که برآوردهای اطلاعاتی نشان می‌دهد که ایران هنوز تصمیم به ساخت بمب اتم نگرفته است.

رئیس دستگاه اطلاعات نظامی اسرائیل همچنین گفت که ایران در مذاکرات با گروه ۱ + ۵ قصد ندارد امتیازات بزرگی به طرف مقابل بدهد.

کوچاوی با اشاره به درگیری‌ها در سوریه مدعی شد که ایران و حزب‌الله خود را برای دوران بعد از «بشار اسد» آماده می‌کنند. وی افزود که برای اولین بار مرزهای اسرائیل از چهار طرف در معرض تهدید قرار گرفته است: حزب‌الله لبنان، سوریه، غزه و صحرای سینا.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰۰هزار موشک به سمت اسرائیل نشانه رفته، گفت: الان وضعیت امنیتی رو به وخامت نهاده و هم خطر حمله خارجی و هم خطر حملات تروریستی علیه ما در حال افزایش است.