دایی: ۱۸ تیمی بودن لیگ بهتر است

به گزارش افکارنیوز، علی دایی پس از تساوی بدون گل راه‌آهن مقابل ملوان عنوان کرد: فکر می‌کنم ملوان به جز ۱۰ دقیقه نیمه اول تمام دقایق بازی اسیر بازی خوب بازیکنانم شده بود. یکی از بهترین بازی‌های خود را در لیگ برتر به نمایش گذاشتیم. تاکنون ملوان با تیمی به این اندازه اذیت نکرده بود.

وی ادامه داد: متاسفانه موقعیت‌های زیادی را از دست دادیم و نتوانستیم به گل برسیم. از نحوه بازی بازیکنانم راضی هستم اما نتیجه رضایت‌بخش نیست. می‌توانستیم در این بازی به برتری دست یابیم و یکی دو پله در جدول صعود کنیم. اما متاسفانه نشد. این بازی در حالی مساوی تمام شد که شایسته برد در هر دو نیمه بودیم.

سرمربی راه‌آهن تصریح کرد: به بازیکنانم خسته نباشید می‌گویم و از هواداران ملوان که جو بسیار خوبی در ورزشگاه ایجاد کردند تشکر می‌کنم. اولین باری بود که هواداران ملوان چنین جوی را به وجود آوردند و تیم ملوان را تشویق کردند.

دایی در مورد تغییر نام راه‌آهن برای فصل آینده تاکید کرد: این حق طبیعی مالکان است که هزینه می کنند و اسم تیم را تغییر دهند. من با خریداری تیم‌ها و واگذاری آنها به سایر شهرستان‌ها مخالفم. مالکان دیدگاه‌هایی دارند که به همان دلیل قصد هزینه کردن در فوتبال را دارند. در گذشته به طور مفصل در این خصوص صحبت کردم. مگر ما در گذشته استقلال و یا پیروزی وجود داشته است؟

وی افزود: همین همسایه کناری ما یعنی داماش چندین بار اسمش تغییر کرد باید کمک کنیم تا بخش خصوصی با آرامش در فوتبال فعالیت کند. حتی باید به این بخش امتیازهایی هم داده شود تا بتواند شرایط فوتبال را از این بهتر کند. من در مورد ملوان نمی‌خواهم صحبت کنم اما شما ببینید این تیم قدیمی چه مدتی است که با مشکلات قدیمی دست و پنجه نرم می‌کند. امسال اگر بخش خصوصی به راه‌آهن نمی‌آمد به هیچ عنوان این تیم شکل نمی‌گرفت و منحل می‌شد.

دایی در مورد مهدی مهدوی‌کیا گفت: من برای این او آرزوی موفقیت می‌کنم و او زحمت زیادی کشیده. او جز بهترین‌ها بوده و بسیار تاثیر گذار بود. من با او هم‌بازی بوده‌ام و برای آینده او هم آرزوی موفقیت می‌کنم.

سرمربی راه‌آهن در مورد ۱۶ تیمی شدن لیگ برتر گفت: راه‌آهن در میانه جدول حضور دارد و خیالش از بابت سقوط راحت است اما فکر می‌کنم ۱۸ تیمی بودن لیگ بهتر است. اگر دو تیم از لیگ برتر حذف شود ده‌ها نفر مستقیم بیکار می‌شوند و صدها نفر هم غیرمستقیم ضرر خواهند کرد. در مملکت ما مردم با فوتبال زندگی می‌کنند در همین انزلی دلخوشی مردم به فوتبال است و دلخوشی دیگری ندارند. آیا جای باصفایی است که مردم بخواهند اوقات فراغت خود را در‌ آن سپری کنند؟

وی ادامه داد: مطمئنا در زمان برگزاری بازی‌ها خیلی از ناهنجاری‌ها کم می‌شود. ضمن اینکه هیچ تضمینی هم وجود ندارد که ۱۶ تیمی شدن لیگ کیفیت بازی‌ها را بهتر کند. زمانی که دو تیم از لیگ حذف شود بسیاری از جوان‌ها فرصت نشان دادن خود را از دست می‌دهند. این وظیفه سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال است که شرایط را مهیا کند تا هر تیمی اجازه حضور در لیگ برتر نداشته باشد. باید ساختارها درست شود و تیم‌هایی که حداقل امکانات AFC را دارند در لیگ حاضر شوند. مشکل ما این است که گزینشی برای حضور تیم‌ها نداریم.

دایی یادآور شد: نباید با ۱۶ تیمی کردن لیگ صورت مساله را پاک کنیم. این موضوع روی افکار بخش خصوصی هم اثر می‌گذارد زیرا بازی‌های کمتری برگزار می‌شود و بخش خصوصی هم دوست دارد تا خود را نشان دهد و در صدا و سیما به نمایش درآید. این موضوع باعثمی‌شود که بخش خصوصی هم نتواند تبلیغات درست و حسابی انجام دهد. باشگاه ما آمده تا بخواهد تا خود را نشان دهد نه یکی دو سال بلکه اهداف بلندمدتی دارد. کم شدن تعداد تیم‌ها به صدا و سیما لطمه خواهد زد.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا تیم ملی به جام جهانی صعود خواهد کرد عنوان کرد: انشاءالله.