در شان مهدوی کیا نبود ۱۰ دقیقه بازی کند

به گزارش افکارنیوز، یحیی گل محمدی در نشست مطبوعاتی پس از بازی با مس کرمان که با تساوی دو بر دو به پایان رسید، بیان کرد: ما در هر دو نیمه شروع خوبی داشتیم و مس می‌خواست بازنده نباشد. ما می‌توانستیم گل‌های بیشتری بزنیم، اما هضم و باور گل دقیقه ۹۳ سخت است. در حالی که دقیقه ۹۳ هم جزو بازی است و نمی‌توان کاری کرد. ما امروز تا یک قدمی برد رفتیم و اگر ۳۰ ثانیه دوام می آوردیم سه امتیاز را گرفته بودیم.

سرمربی پرسپولیس در ادامه به خستگی بازیکنانش اشاره کرد و افزود: فشردگی بازی‌ها، فشار زیادی به بازیکنان ما آورد. آنها هر پنج روز یک بار بازی می‌کنند و امروز از لحاظ آمادگی شرایط خوبی نداشتند. با این حال بازی روانی را امروز شاهد بودیم و حقمان برد بود، اما متاسفانه به آن نرسیدیم.

گل محمدی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا نوروزی به دلیل قهر از تمرین در ترکیب قرار نگرفت؟ توضیح داد: نوروزی را به خاطر بی انضباطی در اختیار کمیته‌ انضباطی باشگاه قرار دادیم و از نظر ما اخراج است. اما این که به خاطر نبودش در ترکیب قهر کرد، درست نیست.

وی همچنین درباره خداحافظی مهدوی کیا، توضیح داد: مهدی را همه می‌شناسند و من چند سالی است که با او دوست هستم. او حرفه‌ای فکر می‌کند و سجایای اخلاقی خوبی دارد. در عمر فوتبالی‌اش هم کوچک‌ترین حاشیه‌ای نداشته است. قضیه مهدی با همه بازیکنان که با آنها برخورد داشته‌ام فرق می‌کند. او مثل برادرم است و ما در اردوهای مختلف با هم بودیم و زندگی ‌کرده‌ایم. اما از وضعیتش در اردوها راضی نبودم و در شان مهدوی کیا نیست که تنها ۱۰ – ۲۰ دقیقه برای پرسپولیس بازی کند. او همچنین مصدومیتی هم داشت و ما به این نتیجه‌ رسیدیم که در ادامه در کنار تیم بماند و با ما تمرین کند.

گل محمدی ادامه داد: مهدوی کیا برای پرسپولیس کارهای بزرگی کرده است و برای تیم ملی افتخارآفرینی‌های زیادی انجام داده است. من به شخصه از او ممنونم که در این مدت در کنارمان بود. مهدی به خصوص در نیم فصل اول یک تنه تیم را هدایت کرد، اما در نیم فصل دوم با توجه به مصدومیتش از شرایط مسابقات دور شد. به هر حال این تصمیمی بود که خودش گرفت، اما فعلا در کنار تیم تمرین خواهد کرد و ان‌شاءالله اگر به فینال جام حذفی رسیدیم بازی خداحافظی‌اش را انجام خواهد داد. من دوباره جا دارد از مهدی تشکر کنم. او همه جوره یار و یاور تیم بوده و مثل برادر در کنارم حضور داشت.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا نمی توانست بازیکن دیگری را جایگزین نوروزی در ذخیره‌های تیمش کند؟ پاسخ داد: ما در جلسه دو ساعت قبل از بازی تصمیم گرفتیم نوروزی از تیم اخراج شود و الان هم اخراج است.

سرمربی پرسپولیس همچنین درباره از دست دادن بیش از حد موقعیت‌های بازیکنان تیمش، مطرح کرد: بازیکنان در دقیقه آخر بازی از نظر بدنی افت کردند. مسی‌ها سه روز بیشتر از ما استراحت داشتند و شاداب‌تر بودند. هر چند ما می‌توانستیم با تجربه بازیکنانمان اوضاع را کنترل کنیم، اما روی اتفاق و حادثه گل مساوی را دریافت کردیم. در این وقت‌ها کاری از دست بازیکن و مربی بر نمی‌آید. امروز البته دو گل زیبا هم زدیم، اما خراب کردن موقعیت هم جزئی از فوتبال است، ولی ما آن را زیاد تکرار می‌کنیم. امیدواریم این نقص در آینده برطرف شود. ما تمرینات لازم را انجام می‌دهیم و بقیه‌اش به شانس و تمرکز بازیکنان بستگی دارد.

گل محمدی همچنین در ادامه با اصرار خبرنگاران دوباره درباره خداحافظی مهدوی کیا صحبت کرد. او با بیان این که در تمرین دیروز با مهدوی کیا صحبت کرده و خود او پذیرفته است که خداحافظی کند، افزود: من قبل از این که لیست اعلام شود با او صحبت کردم. در حال حاضر نیز هیچ مشکلی بین ما نیست و رابطه برادری بین ما وجود دارد. خداحافظی مهدوی کیا تنها بحثفنی نبوده است و در شان او نیست که فقط ۱۰ دقیقه برای تیم بازی کند. خود سردار(رویانیان) هم امروز اعلام کرد که با خداحافظی‌اش مخالف است و اگر مهدوی کیا احساس کند که می‌تواند به تیم کمک کند می‌تواند برگردد و کنار ما باشد.

وی همچنین درباره عدم تشویق میثم نقی زاده در حالی که گل به ثمر رسانده بود، اظهار کرد: باید با لیدرها و تماشاگران صحبت کرد تا ببینیم دلیل این کارشان چیست؟ به هر حال او ۹۰ دقیقه زحمت کشید و بیشترین دوندگی را داشت، گل هم به ثمر رساند و تشویق نکردنش شاید مساله خوبی نباشد. به هر حال او هنوز اسم و رسمی در میان تماشاگران ندارد، اما مطمئنم در آینده بیشتر در موردش خواهید شنید.