مهدوی‌کیا می‌تواند به تیم برگردد

به گزارشافکارنیوز، یحیی گل محمدی پس از بازی تیم های فوتبال پرسپولیس و مس ضمن بیان مطلب فوق گفت: ما در هر دو نیمه بازی را خوب شروع کردیم. تیم مس برای آنکه می‌خواست بازنده نباشد بازی خوبی را ارائه داد در مجموع ما موقعیت‌های بیشتری از تیم مس داشتیم و می توانستیم گل های بیشتری بزنیم.

وی در همین خصوص افزود: متاسفانه هضم کردن گلی که در دقیقه ۹۳ خوردیم برای ما سخت است و ۳۰ ثانیه تا سه امتیاز بازی فاصله داشتیم بازیکنان ما باید بدانند که دقیقه ۹۳ هم جزئی از بازی است.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس تاکید کرد: در این بازی بازیکنان ما از نظر بدنی شرایط خوبی نداشتند و این موضوع به دلیل فشردگی بازی های لیگ است به طوریکه ما هر ۵ روز باید به مصاف حریفان خود برویم مسی ها برای این بازی ۸ روز فرصت استراحت داشتند و ما ۵ روز. در مجموع باید بگویم حق ما در این بازی برد بود که متاسفانه اتفاق نیفتاد. ما می توانستیم با بازیکنان باتجربه ای که در اختیار داریم بازی را کنترل کنیم، اما روی یک حادثه گل خوردیم و دروازه ما برای بار دوم باز شد.

وی در خصوص اینکه چرا در فاصله دو ساعت مانده به آغاز بازی هادی نوروزی از لیست پرسپولیس کنار گذاشته شد، تاکید کرد: هادی نوروزی بخاطر بی انضباطی از نظر من اخراج بوده و من این بازیکن را در اختیار کمیته انضباطی باشگاه قرار دادم. وی دو ساعت قبل از بازی در جلسه فنی اخراج شد و چون زمان کمی داشتیم نتوانستیم نفر دیگری را جایگزین وی در فهرست ۱۸ نفره تیم بکنیم.

گل‌‎محمدی در خصوص خداحافظی مهدوی کیا از فوتبال و کنار گذاشته شدن وی از تیم پرسپولیس گفت: من ۱۷ یا ۱۸ سال است که با مهدی دوست هستم. او بازیکن حرفه ای با سجایای اخلاقی خوب است که در عمر فوتبالی خود کوچکترین حاشیه ای نداشته است. مهدوی کیا مانند برادر من است و من در اردوهای زیادی با وی بوده ام.

وی در این خصوص تاکید کرد: وضعیت مهدوی کیا به گونه ای نبود که خود من هم راضی باشم. در شأن مهدی نبود که روی نیمکت بشیند یا در یک بازی ۱۰ یا ۲۰ دقیقه به میدان برود. در جمع بندی که با یکدیگر داشتیم به این نتیجه رسیدیم که مهدوی کیا در تمرینات و مسابقات پرسپولیس در کنار تیم باشد و اگر هم به بازی فینال صعود کردیم در آن بازی به میدان رفته و بازی خداحافظی او باشد.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس افزود: واقعا مهدوی کیا در خصوص این مساله در حق من برادری کرد. در نیم فصل اول که تیم شرایط خوبی نداشت یک تنه تیم را هدایت کرد اما مصدومیت طولانی مدت وی در نیم فصل دوم باعثشد تا از شرایط مسابقه دور بیفتد.

وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار مهر مبنی بر اینکه چرا این مسائل با مهدوی کیا قبل از اعلام فهرست ۱۸ نفره تیم پرسپولیس برای بازی با مهر مطرح نشده بود، و چرا وی زمانیکه فهمید در لیست ۱۸ نفره نیز تصمیم به خداحافظی گرفت، گفت: من پیش از آنکه لیست ۱۸ نفره تیم برای بازی با مس را اعلام کنم این موضوع را با مهدوی‌کیا در میان گذاشتم و او خیلی راحت و حرفه ای این تصمیم را پذیرفت و با یکدیگر به جمع بندی رسیده‌ایم. بازهم تاکید می کنم اگر مهدوی کیا احساس می کند که می تواند با بازی کردن همچنان به تیم کمک کند و ما نیز به این حس برسیم از وجود وی می تواند به تیم برگردد و از وجود وی استفاده خواهیم کرد.

گلمحمدی در پرسش دیگر خبرنگاران مبنی بر اینکه چرا زمانیکه میثم نقی زاده گل دوم پرسپولیس را به ثمر رساند سکوها کریم انصاری فرد را که پاس گل داده بود به طور مداوم تشویق می کردند و حتی در هنگام اعلام نام زننده گل توسط بلندگوی ورزشگاه به تشویق وی نپرداختند، گفت: قطعا باشگاه باید این موضوع را پیگیری کند. نقی زاده بازیکنی بود که ۹۰ دقیقه در خدمت تیم بود و بیشترین دوندگی را در بین بازیکنان داشت و حتی گل نیز زد. این مساله خوب نیست که چون یک بازیکن اسم و رسم ندارد تماشاگران وی را تشویق نکنند. مطمئن باشید در آینده وی یکی از بازیکنان خوب و تاثیرگذار پرسپولیس خواهد شد.