به گزارش افکارنیوز، گروه موسوم به مجمع محققین و مدرسین در نامه ای نوشت: با احترام به همه بزرگوارانی که تاکنون برای نامزدی اعلام آمادگی کرده یا در فرآیند آن قرار گرفته اند، از همه نخبگان و فرهیختگان جامعه، از حوزه های علمیه، دانشگاهیان، مدیران اجرایی، صنعتگران، بازاریان، و همه احزاب و گروه ها می خواهد که با دعوت از چهره های توانمند و خدوم، مانند حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی و حضرت حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد خاتمی، یا هر سیاستمدار شناخته شده و کاردانی که بتواند موافقت اکثریت قاطع ملت را جلب و نیروهای توانمند را برای فعالیت به میدان آورد، حجت را بر آنان تمام کنند.

این گروه مدعی شد: باید توجه داشت که سهل انگاری در این امر، موجب می شود تأثیر خون پربهای شهیدان، زحمات طاقت فرسای ایثارگران، تلاش مجاهدان و خون دل ها و رنج های کسانی که برای آزادی و آبادی ایران اسلامی تلاش کرده اند کم شود.

تظاهر به احترام گذاشتن برای خون پربهای شهیدان و زحمت طاقت فرسای ایثارگران ایران اسلامی در حالی است که این گروهک در حوادث۳ سال پیش به دنبال ایجاد فتنه سیاسی و مذهبی در قم بود و برخی وابستگان آن در آشوب ها مشارکت داشتند و در همین آشوب ها بود که علیه نظام و اسلام و انقلاب علنی ترین هتاکی ها صورت گرفت.

يادآور مي شود عليرضا محجوب نماينده اصلاح طلب تهران در مصاحبه با خبرگزاري آريا، نامزدي هاشمي و خاتمي در انتخابات رياست جمهوري را امري محال دانست و گفت: آقايان هاشمي و خاتمي به صورت حضوري به ما گفته اند در انتخابات كانديدا نخواهند شد. بنابراين وقتي اين دو شخصيت كانديداتوري خود را رد مي كنند ما نمي توانيم به گونه اي ديگر سخن بگوييم.