خانه بهمن جلالی موزه می‌شود

به گزارش افکارنیوز، عصر دیروز حمعه ۲۵ اسفند و در روزهای پایانی سال ۹۱ دهمین دوره جشن تصویر سال آخرین برگ خود را ورق زد و بعد از عکس دسته‌جمعی که همیشه در آخر چشن تصویر سال گرفته می‌شود همه عکاسان و مدعوین در تالار استاد شهناز گردهم آمدند.

سیف‌الله صمدیان، دبیر همیشگی تصویر سال و هنرمند عکاس در ابتدای این مراسم در سخنانی کوتاه گفت: امروز هنر عکاسی در ایران با توجه به حضور جوانان مستعد و جویای نامی که همواره از دریچه دوربین خود به ثبت و ماندگاری وقایع می‌پردازند بیش از هر زمان دیگری به حمایت و پشتیبانی نیاز دارد و امیدوارم این روند هر ساله تداوم داشته باشد زیرا به واقع جوانان آینده‌سازان کشور در عرصه های مختلف هستند.

در ادامه این مراسم، لوح تقدیر جشن تصویر سال در زمینه مجموعه عکس های موفق از سوی مهدی ایمانی به ساتیار امامی تقدیم شد.

اما در بخش کاریکاتور زیر ۲۵ سال، که آثار ارائه شده از سوی کامبیز درم بخش، جمال رحمتی و کیوان زرگری مورد ارزیابی و داوری قرار گرفت، مجید داوودی و شاهین کلانتری توانستند دیپلم افتخار این بخش را به خود اختصاص دهند.

همچنین ندا شعاعی نیز توانست در این بخش تندیس جشنواره را به دست آورد.

در بخش گرافیک جوانان زیر ۲۵ سال نیز، تندیس این بخش به مریم فرحزادی و دیپلم افتخار به احمد وجدان نژاد و امین اکبری تقدیم شد و از آثار هنرمندانی چون آیدا نایبان تبریزی، امیر مصباحی، جواد زری نیا، مسعود نجفی امیر کیاسر و محسن حضرتی تقدیر به عمل آمد.

تندیس بخش عکس در پنج حوزه عکس های مستند اجتماعی، خبری، ورزشی، هنر و هنرمندان و عکس های نگاهی دیگر، به ترتیب به هنرمندانی چون: جواد شیدا، سینا شیری، سهیل ابراهیمی تبار، آوا کیایی و میلاد حدادیان اهدا شد.

شایان جوان در بخش مستند اجتماعی، رضا عنصرسیار و علی خدایی در بخش عکس های خبری، شاهین کمالی و حسین حیدر پور در بخش عکس های ورزشی آرمین حسینی در بخش هنر و هنرمندان و میعاد آخی و مریم فرساد در بخش نگاهی دیگر توانستند دیپلم افتخار این جشن را به خود اختصاص دهند.

ارسلان امانتی، هاشم شاکری، محمد صفر پور، نگین نصیری و عرفان جمشیدی نیز از جمله کسانی بودند که در این بخش مورد تقدیر قرار گرفتند.

در بخش فیلم های زیر ۱۵ دقیقه نیز دیپلم افتخار این جشنواره به حامد صیاحی: و تیمور قادری: و در بخش فیلم های بیش از ۱۵ دقیقه به مهدی بخشی مقدم تقدیم شد.

محمد صادق دهقانی و سعید روستایی نیز توانستند تندیس بهترین فیلم مستند و فیلم داستانی این جشنواره را از آن خود کنند.

در این بخش ها از مهدی مختاری، بهنام عابدی، نگین نصیری و هخامنش یونسی تقدیر شد.

رونمایی از کتاب دومین جایزه عکس مستند شید، رونمایی از کتاب نمایشگاه دهمین جشن تصویر سال، نمایش عکس سلسله جلسات داوری، نمایش فیلم های برنده جایزه دهمین جشن تصویر سال و … نیز از دیگر برنامه های جنبی اختتامیه دهمین جشن تصویر سال بود.

در ادامه این مراسم، فاطمه معتمد آریا، ضمن قدردانی از حمایت های صمدیان، در حمایت از جوانان مستعد و توانمند در هنر عکاسی گفت: خوشحالم امروز اعلام کنم که با پیگیری هایی که از سوی سیف الله صمدیان، ساعد نیک زاد و همچنین خود من به عمل آمده است، بزودی و در ابتدای سال ۹۲ خانه بهمن جلالی به موزه تبدیل خواهد شد.

جشن تصویر سال با دبیری سیف الله صمدیان، اسفند هر سال با برپایی نمایشگاه های مختلف عکس، کاریکاتور، انیمیشن، گرافیک و همچنین برگزاری کارگاه های تخصصی، نمایش فیلم های مستند، برپایی "مستر کلاسهای" تخصصی با حضور استادان و صاحبنظران حرفه سینما در خانه هنرمندان ایران برگزار میشود.