اصلاح‌طلبان و انحرافی‌ها را شکست می‌دهم

به گزارش افکارنیوز، محمدرضا باهنر در جمع اقشار مختلف در خانه شهر کرمان اظهار داشت: شاخص‌های اقتصادی کلان کشور در تراز نظام جمهوری اسلامی ایران نیست.

وی تصریح کرد: سطح عمومی قیمت‌ها، نرخ اقتصادی و رشد بیکاری از نظر اقتصادی نامناسب‌ترین حالت رکود تورمی است که در سال ۹۱ دچار شدیم و علامت‌های آن در اواخر سال گذشته مشاهده و موجب تکان‌های شدید قیمت و رخ دادن اتفاقاتی نظیر تحریم شد.

تحریم‌های داخلی سنگین‌تر است / نقدینگی در ۷ سال ۷ برابر شد

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: زمانی ۵۰ درصد مشکلات اقتصادی را تحریم‌ها و مابقی را متوجه بی‌انضباطی‌، بی‌برنامگی و سیاست‌های اجرایی دولت می‌دانستیم و اکنون می‌گوییم که واقعیت قضیه این نیست و تحریم‌ها تا این حد در بروز مشکلات اقتصادی اثرگذار نبوده، بلکه فشار تحریم‌های داخلی سنگین‌تر است.

باهنر سهم نقدینگی کشور در سال ۸۴ را ۶۵ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: سال ۹۲ را درحالی آغاز ‌می‌کنیم که این رقم به ۵۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است. از زمانی که کشور را به دولت نهم تحویل دادیم ظرف هفت سال هفت برابر تورم افزایش یافته است درحالی که رشد نقدینگی باید برابر با رشد اقتصادی باشد.

وی افزود: دولت نهم و دهم با وجود تلاش‌های بی‌شائبه عمدتا به‌دنبال حل مسائل به‌ صورت مجرد بوده درحالی که در اقتصاد کلان کشور باید سبد سیاستی برنامه‌ای برای حل مشکلات و مسائل داشته باشیم. در روزهای اول بعد از انتخابات که دولت هنوز وزرای خود را معرفی نکرده بود به احمدی‌نژاد گفتم که سیاست اقتصادی شما چیست؟ گفت سیاست اقتصادی ندارم و من مهندس هستم با اشاره به قندان روی میز گفت که می‌گوییم از این قندان هزار تا لازم داریم هر کس ارزان‌تر و بهتر ساخت برای مصرف استفاده می‌کنیم که گفتم این کار روی بیکاری و تورم به‌شدت اثر می‌گذارد.

بدهکاری ۴۰ هزار میلیاردی بانک مسکن بابت مسکن مهر

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به چاره‌اندیشی دولت در بحثاشتغالزایی برای راه‌اندازی بنگاه‌های زود بازده اقتصادی اشاره کرد و گفت: عده کثیری که قبلا بیکار بودند، اکنون بیکار بدهکار شدند، کاری به‌وجود نیامده و پول هم تمام شده است.

این نماینده مجلس ابراز داشت: خدمات ارزنده دولت برای ایجاد مسکن‌ مهر را نباید نفی کرد در کنار آن بدهکاری ۴۰ هزار میلیارد تومانی بانک مسکن به بانک مرکزی پیش آمده است که با ضریب ۴.۷ فزاینده نقدینگی مسکن‌های مهر ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه اخیرا مسئولان دولتی شاخص‌های اقتصادی در سال ۹۲ را بدتر و رشد آن را منفی اعلام کردند، بیان داشت: در سال ۹۲ شاهد افزایش چند درصدی نرخ بیکاری هستیم با وجود تمام تحریم‌ها می‌توان رشد اقتصادی را در یک بازه زمانی حل کرد.

قوانین سر جای خود برگردند

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین اذعان داشت: انتخابات ریاست جمهوری را سه قطبی تصور می‌کنم و اهل شعار دادن نیستم، مملکت باید روی قانون برنامه، اصل ۴۴، هدفمندی یارانه‌ها و دیگر قوانین برگردد تا چشم‌انداز ۲۰ ساله نظام دقیق اجرا شده و بسیاری از مشکلات برطرف شوند.

وی تصریح کرد: بزرگترین مشکلات در سطح خانوار تورم قیمت‌ها و اشتغال است که نباید فارغ‌التحصیل بیکار داشته باشیم و هر فرد نیاز به داشتن شغلی شرافتمندانه است، یکی از فعالان اقتصادی می‌گفت به اندازه شغلی که به‌وجود آوردیم به همان اندازه شغل‌هایی را از دست دادیم و برای ثابت ماندن نرخ بیکاری باید یک میلیون و ۱۰۰ هزار شغل به‌وجود بیاوریم.

باهنر اذعان داشت: اگر قوانین و برنامه‌ها سرجای خود قرار گیرند در سازمان‌ها ساختارها محور شوند و افراد به‌دنبال خود محوری نباشند، مشکلات اقتصادی برطرف می‌شود و مدعی هستیم و برای دولت استدلال کردیم که درست اجرایی شدن برنامه پنجم معضلات اقتصادی را به‌وجود نمی‌آورد، اما اکنون که ساختارها به هم خورده چاره‌ای جز تحمل این چند ماه باقیمانده دولت را نداریم.

وی با بیان اینکه سازمان برنامه بودجه قبل از انقلاب شکل گرفته بود، متذکر شد: این سازمان مشکلاتی داشت، اما مجازات آن انحلال نبود، شورای عالی آموزش و پرورش، شورای عالی اقتصاد، پول و اعتبار، صادرات کالاهای غیر نفتی و … ایراداتی داشتند که نیازمند اصلاح بودند.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه انتخابات ریاست جمهوری سه قطبی است، گفت: علاوه بر اصولگرایان و اصلاح‌طلبان، احمدی‌نژاد نیز کاندیدهای خود را در نظر دارد با اینکه گاهی می‌گوید دخالت ندارم و پیگیر نیستم، اما دم خروس بیرون می‌زند و نمی‌شود کاری کرد.

پیام تسلیت چاوز افراطی بود

وی با اشاره به اینکه چاوز رهبر انقلابی و خوبی برای کشورش بود، اذعان داشت: افراط ها در پیام تسلیت دادن موجب شد تا سیل عظیمی از جک‌ و پیامک‌ها به سمت وی روانه شود. نمی‌خواهم وارد مباحثلاهوتی شودم، اما چاوز جز مستضعفینی است که در معرض مسلمان شدن قرار نگرفت و امیدواریم که بخشیده شود.

باهنر خاطرنشان کرد: نگرانی‌ها برای بازنده شدن اصولگرایان و پیروزی رقبا به جا است که باید مدیریت شود، بعد از اتمام مجلس ششم برای کاندیدا شدن به کرمان آمدم و خبرنگار خارجی به من گفت که قرار است در دوره بعد رئیس مجلس شوید، نظرت چیست؟ گفتم در پی تلاش برای نماینده شدن هستم، بعد از آن انگشت اشاره رسانه‌ها و محافل سیاسی به سمت من و حدادعادل و توکلی آمد و مقام معظم رهبری نگران دعوای اصولگرایان بر سر ریاست بودند.

وی افزود: اگر از حدادعادل هم سئوال کنید در ظاهر قضیه بدون دستکاری آرای مجلس هفتم من دارای نزدیک ۱۸۰ رای برای ریاست می‌شدم در جمع‌بندی‌ها به این نتیجه رسیدیم تا حدادعادل رئیس شود برخلاف لابی‌های سیاسی اتفاق افتاد و حدود یک ماه جلسه‌هایی با تک تک نمایندگان گذاشتم تا به حدادعادل رای دهند و اکنون پشیمان نیستم.

دنبال کاندیدا شدن نبودم

این نماینده مجلس با بیان اینکه دنبال کاندید شدن نبودم، اظهار داشت: با استدلال‌هایی که جبهه پیروان خط امام و رهبری، جامعه اسلامی مهندسین، حزب مؤتلفه، جامعه نمایندگان ادواری و غیره داشتند به این نتیجه رسیدند که کاندید شودم، زیرا با گذراندن ۲۵ سال عمر در مجلس درگیر تصویب حداقل ۲۰ برنامه بودجه، چهار برنامه توسعه و تدوین سند چشم‌انداز ۲۰ ساله بودم.

وی ادامه داد: چشم‌انداز ۲۰ ساله را رهبری با دستور به مجمع تشخیص مصلحت نظام کلید زدند که کسی به اندازه من درگیر آن نبود و از تمام مسئولان کمک گرفتیم و رهبری گفتند قله‌های بلند اما دست‌یافتنی ترسیم شده است، اکنون احساس تکلیف کردم و اگر با من را مجاب کنند که نیاز به حضور نیست، حتما کنار می‌روم.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی از پیوستن ابوترابی به جبهه پیروان خبر داد و گفت: این ائتلاف باز است و برای اتحاد اصولگرایان متواضعانه از ائتلاف سه‌گانه دعوت کردیم تا به یک مجموعه برسیم در غیر این صورت از هر جبهه یک نفر کاندیدا شده و تا زمان انتخابات ممکن است که مقتضیات زمان دو کاندید از هر جبهه را شکل دهد که البته باید به روندها و نظرسنجی‌ها، رویش‌ها و ریزش‌ها اهمیت داده شود.

شکست اصلاح‌طلبان و انحرافی‌ها

وی افزود: گاهی با یک مناظره و یا مصاحبهای فردی میلیون میلیون رای کسب کرده و یا از دست میدهد و تا بعد از اعلام صلاحیتها و دوران تبلیغات نمیتوان رئیسجمهور را حدس زد تا آخر قضیه ایستادهام و ادامه حضور من موجب شکست اصلاحطلبان و انحرافیها می شود و اگر ماندن من به شکست اصولگرایان منجر شود، عقب میکشم.