با گذشت حدود ۲۰ روز از سقوط حسنی مبارک دیکتاتور مصر ، همچنان خبرهای مختلفی در باره خروج ثروت مردم کشور توسط او و خانواده اش منتشر می شود.

به گزارش افکار نیوز به نقل از شبکه العالم سایت اینترنتی الشروق روز پنجشنبه گزارش کرد که بیش از ۲۵۰ شمش طلا با مهر مصر از کشور قاچاق شده است.

علاوه بر آن در هفته های اخیر با هماهنگی و آگاهی مقام های رسمی فرانسوی سه میلیارد دلار به نام سوزان مبارک به پاریس منتقل شده است.

همچنین یک منبع بلندپایه قضایی که خواست نامش ذکر نشود، اعلام کرد که عبدالعزیز عمر رییس دادگاه تجدید نظر مصر با درخواست عبدالمجید محمود دادستان مصر برای شناسایی حساب های محرمانه مبارک و افراد خانواده اش جهت بررسی ثروت اندوزی احتمالی از راه های غیرقانونی موافقت کرد.

به گفته این منبع، به محض صدور دستور دادستان، رییس شورای اداری شرکت خدمات بانکی و تهاتر و صندوق سپرده مرکزی تصمیم گرفت، سپرده ها، سهام و اسناد حسنی مبارک و خانواده اش در بورس مصر را بلوکه کند.

اموال بلوکه شده ، سپرده های حسنی مبارک و همسرش سوزان و دو فرزندش علاء و جمال و همسرانشان هایدی راسخ و خدیجه الجمال و فرزندانشان را شامل می شود.