انتقال گاز به پاکستان؛ شکست سیاسی آمریکا

به گزارش افکارنیوز، نادر فریدونی اظهار کرد: انرژی و نعمت خدادای گاز برای همه بشریت بوده و کشور ایران با دارا بودن این انرژی خدادادی و انتقال آن به دیگر کشورها، نقش اساسی در این حوزه دارد.

وی افزود: خط لوله گاز ایران به پاکستان تحت عنوان خط لوله صلح در حالی شکل می‌گیرد که امپریالیسم غرب به شدت دنبال منصرف کردن دولت پاکستان از این قرارداد بوده و ذهنیت آن را به خط لوله ترکمنستان، هند به پاکستان متوجه کرده است؛ ولی دولت پاکستان، دولت ایران را برای انتقال گاز انتخاب کرده است.

نماینده مردم فیروزآباد و فارس در مجلس شورای اسلامی هدف مخالفت آمریکا از این پروژه را سیاسی کاری دولت آنها عنوان کرد و گفت: مخالفت آمریکا، جنبه سیاسی علیه جمهوری اسلامی ایران داشته و با این کار قصد ممانعت از ثبات ایران در منطقه را دارند.

عضو کمسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان داشت: خط لوله انتقال گاز به پاکستان می تواند منافع اقتصادی برای هر دو کشور دنبال داشته باشد، علاوه بر آن پاکستان می‌تواند، از طریق ترانزیت این خط، در آینده به کشورهای دیگر، منافع زیادی ببرد.

فریدونی صرف جویی در مصرف برق را یکی دیگر از مزایای ورود گاز به منطقه برشمرد و در مورد شکست دوباره سیاستهای ضد ایرانی آمریکا، تصریح کرد: انتقال گاز به پاکستان، شکست سیاسی دیگر آمریکا در منطقه قلمداد میشود.