نامزدهای نخست‌وزیری دولت موقت پاکستان معرفی شدند

به گزارش افکارنیوز، سخنگوی دفتر نخست وزیری پاکستان از اعلام نام ۳ تن از نامزدهای پست نخست‌وزیری دولت موقت از سوی راجا اشرف خبر داد.

این اسامی عبارتند از: «عبدالحفیظ شیخ» وزیر سابق دارایی، «عشرت حسین» رییس سابق بانک دولتی و «میرهزار خان کھوسہ» از قضات سابق دادگاه عالی پاکستان.

به گفته دفتر نخست‌وزیر پاکستان، این اسامی برای رییس احزاب مخالف در مجلس ملی پاکستان ارسال شده است.

این در حالی است که رییس احزاب مخالف در مجلس ملی پاکستان نیز پیش از این اسامی نامزدهای حزب مخالف را برای نخست‌وزیر ارسال کرده بود که این اسامی نیز عبارت بودند از: «ناصر اسلم زاهد»، «شاکر الله جان» از قضات سابق دادگاه عالی پاکستان و «رسول بخش پلیجو» از رهبران ملی‌گرا ی ایالت «سند» پاکستان.

براساس قانون اساسی پاکستان، چند ماه مانده به برگزاری انتخابات عمومی در پاکستان مجلس و دولت این کشور منحل و یک دولت موقت برای برگزاری انتخابات معرفی می‌شود.

طبق قانون، دولت واحزاب مخالف این کشور شخصیت های موردنظر خود را برای تصدی پست نخست وزیری دولت موقت پیشنهاد می کنند و پس از رایزنی با یکدیگر نخست‌وزیر موقت را از بین اسامی پیشنهاد شده انتخاب می‌کنند.

در صورت بروز اختلاف نیز موضوع به کمیته ویژه «کمیسیون انتخابات پاکستان» سپرده می‌شود.

مجالس ملی و ایالتی پاکستان پس از اتمام مدت قانونی خود در ۲۶ اسفند منحل خواهند شد و پس از آن دولت موقت زمینه را برای برگزاری انتخابات سراسری فراهم خواهد ساخت.