ولایت فقیه جبهه سیاسی نیست که عده ای پشت آن مخفی شوند

به گزارش افکارنیوز، محمود احمدی‌نژاد امروز شنبه در دیدار مسئولان ستاد عالی و فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در سالن شهید بهشتی ریاست جمهوری اظهار داشت: مسجد ابعاد فراوانی دارد و به موازات ابعاد وجودی انسان گسترش می یابد به گونه ای که همه نیازهای اصلی انسان با مسجد قابل تامین است.

احمدی‌نژاد مسجد را مامن، پناهگاه، التیام بخش و وحدت آفرین انسانها توصیف و خاطرنشان کرد: مسجد کانونی برای تمرین زندگی اجتماعی، مدیریت، توحید، ولایت مداری، آشنایی با انسان کامل و امام زمان(عج) و در واقع تمرین حکومت جهانی است که همه زیبایی های انسانی در آن می تواند تجلی یابد.

رییس جمهور گفت: خداوند متعال همانگونه که پیامبران و قرآن و عترت و عقل را برای هدایت انسان آفرید مسجد را هم در کنار آن برای هدایت انسانها ایجاد کرد و مسجد یک هدیه الهی به جامعه انسانی است.

وی خاطر نشان کرد: ایجاد کانون های فرهنگی هنری مساجد، ابداع و راهی مناسب برای گسترش ظرفیت مساجد در زمینه فرهنگ و هدایت انسانهاست.

رییس جمهور با اشاره به وجود حدود هفتاد هزار مسجد به صورت فصلی یا دائمی در کشور، خاطرنشان کرد: همانگونه که برای شکل گیری مسجد نیاز به امام جماعت هست؛ برای شکل گیری جامعه متعالی نیز نیاز به امام وجود دارد و تمرین امامت از مسجد شکل می گیرد.

رییس جمهور با بیان اینکه مسجد مکانی است که در آنجا دل و جان انسان به آسمان متصل می شود، گفت: کسانی که در مسجد فعالیت می کنند باید رفتارشان طوری باشد که افراد در مراوده با آنها به یاد خدا افتاده و این ارتباط دائما برقرار باشد چرا که همه زیباییها و ارزشها به دنبال این ارتباط و مراودات نازل خواهد شد.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه همه کارها باید برای خداوند باشد، تصریح کرد: اگر همه کارها برای خدا باشد تاثیرگذار و ماندنی است و اگر فقط جنبه ظاهری داشته باشد بی تاثیر خواهد بود و اگر هم تاثیر داشته باشد ساقط کننده است نه تعالی بخش. کار برای خدا یاس و ناامیدی ندارد و سختی در آن بی معناست و به نسبت کار خالصی که برای رضای خدا انجام گیرد، کارها نیز تاثیرگذار خواهد بود.

رییس جمهور با اشاره به اینکه مسجد کانون مهربانی است، اظهار داشت: مسجد باید کانون جذب و عینیت رحمت و لطف الهی باشد. مسجد خانه خدا، پناهگاه و مامنی برای همه انسانهاست که در مسیر زندگی خود به بن بست رسیده اند.

وی با اشاره به عمران و احیای مسجد که یک وجه آن همان ساخت و ساز است، تصریح کرد: در طول تاریخ همواره ملت مومن و موحد ایران همیشه با سرمایه گذاری های خود به عمران و ظاهرسازی مساجد می پرداختند.

احمدی نژاد تأکید کرد: عمران حقیقی مسجد در واقع احیای ماموریت اصلی مسجد یعنی احیای روح یگانه پرستی و عبودیت است.

رییس جمهور گفت: هر کس یک نفر را احیا کند گویی همه بشریت را احیا کرده است، احیای انسان به معنای احیای حقیقت انسان است، چرا که تمام این عالم برای انسان خلق شده است و بدون او دنیا بی معنا و ‌مفهوم است.

احمدی‌نژاد افزود: ماموریت اصلی هر انسانی احیای انسانیت خود و جامعه است، اقتصاد، عمران، آبادانی و برپایی عدالت همگی برای احیای انسانیت انسان و جاری شدن استعدادهای فطری او در عرصه زندگی است و کار اصلی انسان، شکوفا کردن حقیقت انسانی خود است.

وی با تاکید بر اینکه کار اصلی ما در فعالیت های فرهنگی است، اظهار داشت: اصلا نفی دیگران هم مستلزم اثبات یک حقیقت بالاتر است و اگر فرهنگ بالاتری نداشته باشیم که آن را عرضه کنیم نمی‌توانیم با هجمه فرهنگی مقابله کنیم زمانی می توانیم بی پایه و اساس بودن آنها را زیر سوال ببریم که یک فرهنگ متعالی تر را عرضه کنیم و این شدنی است چرا که ملت ایران مکتبی دارد که به همه بشریت و به فطرت همه انسانها تعلق دارد.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه پیامبر، مکتب و دین، متعلق به همه انسانهاست و برای نجات همه انسانها آمده است، اظهار داشت: زیباترین هدیه خدا برای همه بشریت، مکتب، راهنما و سعادت بشر است و اگر آن را معرفی کنیم در آن صورت دیگر فرصتی برای شیطان وجود ندارد در حقیقت شیطان در خلا اندیشه اسلام ناب و حضور اندیشه های انسانی جولان می دهد و اگر کسی طعم واقعی ارتباط با خدا و عزت را نچشد نمی تواند طعم حقیقی انسانیت را بچشد.

وی تصریح کرد: بیش از آنکه مقابله کنیم باید دعوت و معرفی کنیم نه فقط با زبان بلکه با عمل و احترام و مهربانی می توانیم این کار را انجام دهیم.

رییس جمهور افزود: تعیین انسانهای بهشتی و جهنمی کار خداست و اگر دارای یک اندیشه جهانی که جهان را به سمت سعادت هدایت کند، نباشیم قادر به اداره خودمان نیز نخواهیم بود.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: مستکبران، نظام سلطه و صهیونیست ها را که به عنوان دشمنان بشریت می شناسیم دنیا را با اندیشه و اراده جهانی اداره می کنند، شعارهای آزادی، دموکراسی و حقوق بشر سر می دهند که در قلب کشورهای اسلامی هم خریدار دارند، با اندیشه ها و اراده جهانی خود و با این کارها دنیا را اداره می کنند.

رییس جمهور با بیان اینکه حقیقت دین متعلق به همه بشریت است، اظهار داشت: اسلام یک دین واحد است که از آدم تا خاتم(ص) پیام آور آن بوده اند و هر کدام به نسبت ظرفیت بشر در زمان خود آن را پیش برده اند و کمال آن را زیباترین حقیقت عالم حضرت رسول(ص) عرضه کرده است.

احمدی‌نژاد افزود: اگر نگاه ما به سعادت بشریت و جهان و رفع موانع در برابر بشریت باشد خود به خود بسیاری از هجمه ها رنگ می بازند و از بین می رود و اگر حقیقت مکتب اسلام را به دنیا معرفی کنیم دیگر دست شیطان به آن نمی رسد و همه بشریت این حقیقت را می پذیرند. دشمنان ما از دموکراسی و آزادی سخن می‌گویند ولی ما حکومت عدالت پاکان و صالحان را نام می بریم و در عقل و تعقل نیز استدلال کافی برای اثبات این امر داریم.

وی گفت: اندیشه مهدوی در هر کجای دنیا مطرح شود، مخالفتی با آن صورت نمی گیرد و همه از آن استقبال می کنند و امروز جهان تشنه این اندیشه است بگونه ای که مستکبران نیز رنگ عوض کرده و شعار عدالت سر می دهند و باید بهترین اندیشه مهدوی را به عنوان یک پیام به بهترین مردم یعنی جوانان برسانیم که جان و روح یک جوان با اندیشه مهدوی آرام می شود.

رییس‌جمهور در ادامه در پاسخ به سوال یکی از حضار در ارتباط با بحثولایت فقیه به عنوان حلقه واسطه بین انسان و امامت، گفت: جمهوری اسلامی تمرین امامت و ولایت است، همه عظمت جمهوری اسلامی از آن امام و شهداست و در واقع این راهی است که آنها باز کرده‌اند و نظام ولایت فقیه پشت آن به امام زمان(عج) محکم است و در واقع برای امام زمان و استقرار حکومت امام زمان(عج) است.

وی گفت: ولایت فقیه این نیست که جبهه سیاسی برای یک عده‌ای خاص باشد که خود را پشت آن مخفی کنند و بازی‌های انتخاباتی خود را پیش ببرند، بحثاز این موضوع بالاتر است. نباید این موضوع را در قالب بحث‌های کلیشه‌ای یا دم دستی وارد کرد.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه در یک زمانی، عده‌ای خود را طرفدار بازار معرفی کردند و عده‌ای دیگر طرفدار مستضعفین ولی در واقع هیچ کدام به واقع طرفدار بازار یا مستضعفین نبودند، گفت: این عده بعدا چپ و راست را مطرح کردند و اینها همه بازی سیاسی است.

رییس‌جمهور گفت: امامت و ولایت فقیه بحث‌های مبنایی و متعالی است و نباید در سطح کارهای دم دستی آن را پایین آورد.

وی با بیان اینکه هر کس ذره‌ای به اندیشه‌های الهی معتقد باشد، زیر پرچم ولایت است و در واقع ولایت متعلق به تمام بشریت است، گفت: نقطه هجمه اصلی شیطان این است که انسان را از خود و امام غافل کند و می‌گوید در مورد هر چیزی می‌خواهید صحبت کنید ولی از امامت و ولایت صحبت نکنید.

رییس‌جمهور افزود: وحدت باید حول محور امام شکل گیرد و در واقع شان امام ایجاد وحدت بین بشریت خداپرست در برابر شیطان است.

احمدی‌نژادبا بیان اینکه بهترین جا برای ارائه اندیشه‌ها و آشنایی با حقیقت امام، مسجد است، اظهار داشت: تا انسان کامل نباشد تمام تلاش‌های پیامبر ابتر است و در واقع آنچه این تلاش‌ها را معنا می‌دهد و به نتیجه می‌رساند امام است و ما باید این اندیشه را به دنیا ارائه کنیم.

رییس‌جمهور با بیان اینکه روح تقوا و اخلاق، امام است و هفتاد سال عبادت بدون امام معنا ندارد، افزود: مسجد یک هدیه الهی است و زیباترین فعالیت‌ها به نام مساجد زیر سایه مساجد و در کنار مساجد انجام می‌شود؛ چرا که مسجد متعلق به همه و کانون خوبی، مهر و محبت است.

دکتر احمدی‌نژاد در ادامه با تاکید بر اینکه کار فرهنگی فقط مقابله نیست، بلکه اثبات یک حقیقت بالاتر است، گفت: این دنیا برای انسان فرصتی است و خوش به حال کسانی که این فرصت را برای کار برای خدا قرار می‌دهند.

در ابتدای این مراسم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس کانون فرهنگی - هنری مساجد به ارایه گزارش پرداختند و از تعدادی از نخبگان فرهنگی و قرآنی سراسر کشور از سوی رییس جمهور با اهداء لوح، تقدیر به عمل آمد.